תפריט נגישות

הלל-יפה אריאל ז''ל

בת רינה דבורה ועמיחי
נולדה בז' בטבת תשס"ג, 11/12/2002
התגוררה בקרית ארבע
חללת פעולת איבה
בכ"ד בסיון תשע"ו, 30/6/2016
מקום אירוע: קרית ארבע
הובאה למנוחת עולמים בחברון
הותירה: הורים ושתי אחיות
הלל-יפה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

הלל-יפה, בת רינה-דבורה ועמיחי, נולדה בירושלים ביום ז' בטבת תשס"ג (11.12.2002). בת בכורה להוריה, אחות בכורה של שירה-רות ושל כנה.

היא גדלה בקריית ארבע, למדה בבית הספר היסודי אלוני ממרא ביישוב והמשיכה לאולפנה במקום. נערה מבריקה, צנועה ויפה, בעלת פנימיות עמוקה ושאר רוח. הלל אהבה ללמוד ולקרוא, הייתה חניכה בתנועת הנוער אריאל ובשעות הפנאי הרבתה לרקוד. הלל הייתה צמחונית ואוהבת חיות. חלומה היה, כדברי אמה, לגדל כלב ובעתיד לטפל בבעלי חיים.

ביום רביעי 29.06.2016 השתתפה הלל במופע ריקוד של החוג בו למדה. בלילה היא חזרה מההופעה שופעת אושר, זוהר ושמחה ושיתפה את המשפחה בחוויות שעברה. מאוחר בלילה, והיא עדיין נרגשת מהחוויה ומצפה לחופש מהלימודים עם תום כיתה ח', פרשה הלל לחדרה והלכה לישון.

בבוקר יום חמישי כ"ד בסיוון תשע"ו (30.06.2016) חדר לבית משפחת אריאל מחבל ערבי מוסלמי מהכפר השכן. הוא נכנס לבית דרך חלון חדרה של הלל, ובעוד היא ישנה במיטתה דקר אותה המחבל למוות בתשע דקירות סכין בלב ובגוף.

אחרי שרצח את הלל המחבל חיכה בבית לבואו של עמיחי, אביה. רק תושיית שני אנשי כיתת הכוננות של קריית ארבע שנאבקו במחבל הצילה את האב ממוות - שוקי גלבוע איבד את עינו במאבק, וחנוך כהנא הרג את המחבל.

הלל הייתה בת 13 שנים במותה. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בחברון. הותירה הורים ושתי אחיות, ועוד בני משפחה רבים הכואבים ואבלים את הרצח המזעזע.

רינה, אמה של הלל, הספידה את בתה: "איך מספידים ילדה בת 13 וחצי? יש פה אבא, יש פה אמא, תגידו מה המילים שאפשר להספיד פרח, נשמה טהורה, ילדה עם עוצמה, ילדה יפה. החטא היחיד שלך, הלל, שהיית כמעט מושלמת. ילדה כמעט כמעט מושלמת. לא רצית כלום.

לפני 13 שנים וחצי, אחרי הרבה אתגרים וניסיונות, זכיתי ללדת אותך. ומאז היה אור בחיי. היה לך כתר של אור, הלל. הפכת אותי אמא ... זכיתי שאת הפכת אותי לאמא.

13 וחצי שנה אבא, נתת לי פיקדון, אני מחזירה לך את הפיקדון באהבה, באמונה. קח אבא, קח את הפיקדון שלי, אבל תדע לך הללי הגיעה עד כיסא הכבוד. אבל אבא, צפוף שם. אנשי קריית ארבע צופפו את המקום. אין עוד מקום אבא, אין עוד מקום. אני מתחננת שהלל תהיה הקורבן האחרון. די!"

אסתר, המורה לריקוד של הלל, ספדה לה: "רגע לפני שנכנסת לבמה לרקוד את הריקוד 'בראשית עולם' עמדת שם תמירה ויפה. הבטתי בך ונפעמתי מהכוח שלך להקרין כל כך הרבה אור בלי מילים, רק באמצעות הריקוד ... הללי המדהימה, את בטח עולה למעלה בצעדי הריקוד המדהימים והאציליים שכל כך אפיינו אותך ... הלל, אני שומעת אותך לוחשת לי זוהי צוואתי ואני מבטיחה לך שלא נפסיק לרקוד. נבכה ונרקוד".

בקריית ארבע נערך טקס במלאת שלושים לרצח הלל. בטקס הצטרפו אחיותיה הקטנות, שירה וכנה, לריקוד שביצעה הלהקה אשר בה רקדה הלל.

משפחת אריאל מנהלת בקריית ארבע יקב המפיק יין מהגפנים אשר גדלים בסמוך לביתם - "יקב אריאל ביהודה". הלל אהבה לעבוד ביקב לצד אביה והמשפחה החליטה להקים סמוך למקום בו היא נרצחה מרכז מבקרים ליקב ולקריית ארבע על שמה - מרכז "כרם הלל". "מרכז המבקרים 'כרם הלל' יהווה נקודת חיבור חיה שממנה יצאו קבוצות לסיור והכרת היקב, הכרמים ואזור קריית ארבע - נוף ילדותה של הלל", כותבים בני המשפחה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי