תפריט נגישות

מלכה חנה מלכי רוט ז''ל

בת פרימט וארנולד
נולדה בי"ד בכסלו תשמ"ו, 27/11/1985
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בכ' באב תשס"א, 9/8/2001
מקום אירוע: ירושלים - "סבארו", רחוב יפו
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: תה, חלקה: ב, שורה: ג
הותירה: הורים וששה אחים ואחיות
מלכה חנה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 75

קורות חיים

מלכה חנה, בת פרימט וארנולד, נולדה באוסטרליה בי"ד בכסלו תשמ"ו (27.11.1985). בת אמצעית במשפחתה ולה שלושה אחים גדולים ושלוש אחיות הצעירות ממנה. היא עלתה ארצה עם בני משפחתה בשנת 1988 והתגוררה עמם בירושלים.

אחותה הצעירה של מלכה, חיה-אלישבע, נולדה נכה. מלכה הייתה עוזרת לאימה במשך השנים בטיפול המסור בילדה. כך, הפכה מלכה בבגרותה למעין שליחה, המקדישה את זמנה לטיפול בילדים פגועים. היא התנדבה בארגונים שונים, כגון ארגון הנוער "עזרה" בירושלים, כן התנדבה במחנה הנוער מטעם ארגון הנכים "אתגרים". מלכה נהגה לספר לכל מי שפגש בה כמה חשובה היא העזרה לבריות, וניכר היה כי עבודותיה עם הילדים ממלאות אותה בעוצמות גדולות של אהבה וחיוניות.

מלכה הייתה מוזיקאית מצטיינת שניגנה בחליל צד. היא למדה בבית הספר לבנות "חורב" בירושלים.

ביום חמישי בצהריים, כ' באב תשס"א (09.08.2001), פוצץ מחבל-מתאבד פלסטינאי מטען חבלה כבד שנשא על עצמו במסעדת "סברו" בירושלים, בפינת הרחובות קינג ג'ורג' – יפו. בפיגוע נפגעו למעלה מ-130 איש ונרצחו 15 בני אדם, מתוכם שבעה ילדים ובני נוער.

בין החללים הייתה גם מלכה. היא הגיעה למקום עם מיכל רזיאל, חברתה הטובה מגיל רך. השתיים היו בדרכן לפעילות התנדבותית בשכונת תלפיות בירושלים. שתי החברות נרצחו במסעדה.

מלכה הייתה בת 15 במותה. הותירה הורים ושישה אחים ואחיות. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

הוריה ומשפחתה של מלכה הנציחו את זכרה בהקמת "קרן מלכי", אשר פועלת למען משפחות בהן יש ילדים עם צרכים מיוחדים. באתר הקרן, kerenmalki.org, מובאים פרטים רבים על הפעילות המגוונת של הקרן ושל המתנדבים הפעילים בה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי