תפריט נגישות

ולדימיר ז'וקוב ז''ל

בן טאיסיה ואנטולי
נולד בכ"ג בתשרי תש"כ, 25/10/1959
התגורר באשקלון
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: זיקים, חוף הים
הובא למנוחת עולמים באשקלון - גבעת ציון
גוש: 5, שורה: 9
הותיר: הורים, אישה ובן
ולדימיר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 86

קורות חיים

ולדימיר, בנם של טאיסיה ואנטולי, נולד בעיר נובורוסיסק, רוסיה (אז - ברית המועצות), ביום כ"ג בתשרי תש"ך (25.10.1959).

גדל באוקראינה, שם השלים את לימודיו בבית הספר היסודי והתיכון.

משבגר הקים בית בעיר בה גדל והחל לעבוד.

בהמשך, ב-1999 ולדימיר נשא לאישה את נינה. בני הזוג חיו באוקראינה שש שנים, ובאוגוסט 2005 עלו לישראל.

ולדימיר בן ה-46 עבר קורס ריתוך בחיפה, אחריו עבד כרתך במשך כעשור. ב-2019 פרש מעבודתו עקב סיבות בריאותיות.

הוא חי עם משפחתו באשקלון, אהב לדוג, לקרוא ספרים, לגלוש באינטרנט ולתקשר דרכו עם חברים. נהנה לבשל ולהכין מנות מיוחדות, ואחד הדברים האהובים עליו היה לקטוף פטריות ולהכין מהן מטעמים.

כמו כן, אהב את כל מה שקשור בביצוע תיקונים וחידושים בבית, נהג להכין אביזרים וקישוטים שייתלו בחדרים השונים, היה חובב גדול של צילום וסידר את התמונות הרבות שצילם באלבומים. הוא שמר על קשר חם ותומך עם בני משפחתו, שיתף את בנו בתחביביו הרבים ולימד אותו רבות עליהם.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה - קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרבות באותו יום.

בבוקר זה החלה מלחמה.

ולדימיר, שיצא לדוג בחוף זיקים באותו הבוקר, הגיע לחוף בדיוק כשהחלו האזעקות והסתתר במיגונית עם אנשים נוספים שהיו במקום. הוא התקשר לאשתו, הסביר לה שהוא נמצא במקלט ושיחזור הביתה ברגע שיתאפשר. כעבור כחצי שעה הקשר עמו התנתק.

חוליות קומנדו ימי של מחבלים מהזרוע הצבאית של חמאס הגיעו דרך הים ופשטו על החוף, יורים בכל מי שנקרה בדרכם. הם זרקו רימונים אל תוך המיגונית וירו על הנמצאים בתוכה. רבים נרצחו במקום, בהם ולדימיר.

ולדימיר ז'וקוב נרצח בחוף זיקים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 63. הובא למנוחות באשקלון, עיר מגוריו. הותיר אחריו הורים, אישה ובן.

בנו אולג ממשיך את דרכו ועוסק בעצמו ברבים מהתחביבים שאביו אהב כל כך.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי