תפריט נגישות

עדן נפתלי ז''ל

בת רינה ורמי
נולדה בי"א באלול תש"ס, 11/9/2000
התגוררה בראשון לציון
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובאה למנוחת עולמים בחולון
גוש: 13, חלקה: 1א
הותירה: הורים ואח
עדן מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 90

קורות חיים

עדן, בתם של רינה ורמי, נולדה ביום י"א באלול תש"ס (11.09.2000) בראשון לציון. אחות בכורה לאביב.

אימהּ רינה סיפרה כי הייתה ילדה מסורה ואוהבת ותיארה אותה כ"ילדת פלא, עם נוכחות ממגנטת, אוהבת אדם, מלאה בנתינה עם לב רחב. סימני ההיכר שלה היו רעמת התלתלים הזהובים שלה, הטוהר בעיניה והחיוך השובה שקישט את פניה תמיד."

עדן למדה בבית הספר היסודי "אתרים" שבראשון לציון ולאחר מכן עברה ללמוד בתיכון השש-שנתי "מקיף ט'" בעיר.

הייתה נערה חברותית ופעילה בתנועת "הנוער העובד והלומד". שם השתלבה בקלות כמו בכל מקום שאליו הגיעה, והפיצה את שמחת החיים שלה.

לאחר שסיימה תיכון התגייסה לצבא ושירתה בחיל איסוף קרבי, בתפקיד מדריכת תצפיתניות ומדריכת רחפנים. בהמשך שירתה במסגרת המילואים בתפקיד זה.

כשהשתחררה מהצבא התחילה לימודי תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים במכללה למנהל, הספיקה לסיים שנתיים מהתואר בהצטיינות יתרה. את ההתמחות עשתה בחברת המדיה והחדשות "ישראל בידור", והם, שזיהו מייד את הפוטנציאל שלה, ביקשו שתעבוד איתם גם בהמשך, והיא התנסתה בפעם הראשונה בריאיון של אישיות מפורסמת ועשתה זאת בהצלחה ובמקצועיות רבה.

עדן הייתה צעירה שמחה ותוססת שנהנתה לבלות ולטייל בארץ ובחו"ל, לקרוא ספרים, להתאמן ביוגה וגם לגלוש בים. לעיתים שימשה כמנטורית לחברות ולחברים, עזרה וייעצה להם בנושאים שונים. הקפידה לשמור על יחסים קרובים וחמים עם משפחתה, אהבה לשוחח איתם על הכול, גם על פוליטיקה.

בסוף קיץ 2023 הכירה עדן את עידן הרמן והם הפכו לזוג. הקשר ביניהם היה מלא אהבה וכבוד הדדי.

האם רינה סיפרה כי בעקבות אירוע בריאותי שהיא עברה, משהו השתנה בתפיסה של עדן ובשנים האחרונות התקרבה לדת והחלה לשמור שבת, ולכן כשעידן הציע לה לנסוע לפסטיבל ה"נובה" - מסיבת טבע ליד קיבוץ רעים - בערב שמחת תורה, הסכימה בתנאי שיכינו את האוכל מראש ושייסעו לפני שבת. עדן, שידעה שגם אחיה אביב לא יגיע לחג, דאגה להוריה והזמינה להם נופש באתונה כדי שלא יישארו לבד.

ביום שישי בצוהריים, ערב שמחת תורה, כ"א בתשרי תשפ"ד, 6 באוקטובר 2023, נסעו עדן, עידן וחבריו לפסטיבל. שם רקדו ונהנו עם כ-3,000 חוגגים.

למוחרת, ביום שבת, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

לאחר מטח הטילים נפסקה המוזיקה וזמן קצר לאחר מכן החל ירי על המשתתפים.

עדן ועידן נמלטו מהמקום ומצאו מסתור במיגונית בקיבוץ רעים. רמי, אביה של עדן, סיפר שבשבע בבוקר, כשעדן הבינה שהמצב חמור – היא הדליקה את הטלפון ועדכנה שהיא מתחבאת במיגונית. "הכול טוב, אל תדאגו", אמרה. בזמן שדיברו נורו יריות על המיגונית והקשר נותק. במשך שבוע הייתה נעדרת ולא ידעו מה עלה בגורלה, ולאחריו נמסר למשפחה כי אינה בין החיים.

המחבלים רצחו באותו בוקר למעלה מ-380 מבאי המסיבה, בהם גם עידן, בן זוגה.

עדן נפתלי נרצחה על ידי מחבלים בפסטיבל ה"נובה" באזור רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת עשרים ושלוש. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בחולון. הותירה אחריה הורים ואח.

על מצבתה כתבו אוהביה: "נושאת חן בעיניי כל רואיה, קרן השמש המאירה שלנו, לנצח תחיי בתוכנו, ואנחנו בתוכך."

ספדה לה אימהּ, רינה: "עדן האמינה באהבה ובשמחה ונגעה בכל כך הרבה אנשים. הייתה עטורה ביופי פנימי וחיצוני, ועלתה לעולם הבא להמשיך ולעשות טוב לכולם. המוטו שלה בחיים היה: SPREAD THE LOVE וכך חיה את חייה הקצרים."

חבריה ממערכת "ישראל בידור" כתבו: "נשבר לנו הלב. רק לפני כמה שבועות חגגנו לה במשרד את יום הולדתה האחרון. יהי זכרך ברוך, עדן."

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי