תפריט נגישות

דני עלוש ז''ל

בן אסתר ושלום (ששי)
נולד בט"ו בתמוז תשל"א, 8/7/1971
התגורר בעומר
חלל פעולת איבה
בכ"ד בתשרי תשפ"ד, 9/10/2023
מקום אירוע: כרם שלום
הובא למנוחת עולמים בעומר
חלקה: יד
הותיר: אישה, בת ושני בנים, הורים, אחות ושני אחים
דני מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 91

קורות חיים

דני, בנם של אסתר ושלום (ששי) עלוש, נולד בבאר שבע ביום ט"ו בתמוז תשל"א (08.07.1971). ילד שני במשפחה, אח קטן לאירית, אח גדול לרפי ושי.

למד בבית הספר היסודי "עומרים" במועצה המקומית עומר ובתיכון מקיף ד' בבאר שבע.

את שירותו הצבאי מילא בחיל האוויר כלוחם נ"מ (טילים נגד מטוסים).

אחרי הצבא, השלים לימודי הנדסאי חשמל במכללה הטכנולוגית בבאר שבע.

ביום 25.5.1994 נישא לגל. לשניים נולדו שלושה ילדים – ירדן, גיא (שלום) ואופיר, והמשפחה התגוררה ביישוב עומר. דני היה איש משפחה מסור ואוהב אדם, בעל לב רחב, מלא בחום ובנתינה.

כשהיה כבן 30 החל לעבוד בחברת החשמל. מעל 20 שנה עבד שם, וכבר בתחילת דרכו בחברה מונה לשמש כמשגיח על קווי החלוקה. המקצועיות ומוסר העבודה שלו היוו מודל למצוינות. מדי בוקר היה מגיע ראשון לעבודה מתוך תחושת שליחות, אהבה ומסירות לחברה וללקוחותיה, ועשה את עבודתו בצניעות ובענווה שאפיינו אותו כל ימי חייו. בכל שנות עבודתו אהב להכשיר, ללמד, ללוות ולהוביל את הדור הצעיר, ולדאוג שקליטתם בחברה תהיה קלה ותלווה בתחושה משפחתית ועוטפת.

עמיתתו ענבל, שראתה בו דמות אב במקום העבודה, סיפרה: "הכרתי את דני מהיום הראשון שלי כעובדת שטח בחברה. הוא לימד אותי לעשות את כל מה שאני יודעת, חנך אותי בצורה מדהימה והראה לי איך להיות זהירה ולשמור על כל הוראות הבטיחות בעבודה המסוכנת שלנו. הוא תמיד היה אומר לי ולעובדים האחרים: 'חזרתם הביתה מהעבודה? תגידו תודה'... העבודה שלנו היא תמיד מסוכנת ומלאה באתגרים, אבל תמיד היינו יודעים לסמוך על דני שיעשה את הכול כדי לשמור עלינו ועל עצמו. בטחנו בו בעיניים עצומות".

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה - קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרבות באותו יום.

בבוקר זה החלה מלחמה.

יומיים לאחר פרוץ המלחמה, צוות של חברת החשמל נדרש להגיע לתיקון תיל קרוע באזור כרם שלום, סמוך לגדר הגבול עם עזה. דני לא היה אמור לצאת לתיקון, אך כאשר הבין שדווקא במצב ביטחוני כל כך מאתגר, הצוות שיוצא למשימה מורכב כולו מעובדים צעירים, ראה זאת כחובתו הערכית והמוסרית לצאת יחד איתם ולהוביל אותם.

לאחר סיום העבודות, בשל טעות בזיהוי, כוח של צה"ל ירה בשוגג לעבר הצוות. דני נפגע מהירי וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו.

בתקרית נהרג עובד נוסף של חברת החשמל, המאבטח שליווה את הצוות, טל דניאלי.

דני עלוש נהרג מירי כוחותינו בעת ביצוע עבודתו, סמוך לקיבוץ כרם שלום, ביום כ"ד בתשרי תשפ"ד (09.10.2023). בן 52 היה במותו. הובא למנוחות בבית העלמין בעומר. הותיר אחריו אישה, בת ושני בנים, הורים, אחות ושני אחים.

על מצבתו חקקה המשפחה את הפסוק: "ומצא חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם" (משלי פרק ג' פסוק ד'), והוסיפה את המילים: "איש משפחה למופת, אדם צנוע וישר שהנתינה, אהבת הבריות והשמחה היו דרכו. אהוב שלנו, היית לנו עולם ומלואו. תישאר בליבנו לעד".

אחיו הצעיר, שי עלוש, כתב: "אני לא מאמין שאני כותב את זה. בצער רב היום אני נפרד מהבן אדם הכי יקר לי, אח שלי דני היקר, שהיה לי לאבא, לחבר ואח... אני רושם לך את זה וכל הגוף שלי רועד, הלב שלי נשבר. דני אחי הגדול, היית לי מורה דרך לחיים. כל בעיה שהייתה לי ידעת איך לטפל, אהבת את הבן שלי כאילו הוא הנכד שלך, היה ביניכם חיבור שאי אפשר להסביר אותו במילים. הלב לא יכול להכיל את האבדה הגדולה. אני אוהב אותך אחי האהוב, יש לי חור עמוק בלב. יהי זכרך ברוך".

משה, אחיין של אשתו, ספד: "לא דמיינתי בחלומות הכי שחורים שלי שאני אספיד אותך. 'דני החזק', ככה קראנו לך האחיינים. מי יכל עליך? מי? כנראה שארבעה כדורים מירי בשוגג של כוחותינו היו עבורך יותר מדי... הסתכלתי עליך תמיד והערצתי אותך. לימדת אותי המון שיעורים בחיים, איך להיות חבר של הילדים שלך ובו בזמן להיות אבא, איך לתת אוזן קשבת ועצות מזהב... ברגע אחד, שהיה חייב להימנע, ברגע של מחדל, הכול התפרק לנו בין הידיים. השארת משפחה מפורקת, כואבת, אבל חזקה. שמור עלינו מלמעלה כמו ששמרת עלינו בעודך בחיים. אוהב אותך דוד דני, יהי זכרך ברוך".

כתבו בני המשפחה: "לעד ייזכר דני כאיש משפחה למופת שדאג, אהב ושמר על משפחתו המצומצמת והמורחבת והיה עוגן משמעותי לכולם. אדם שכולו נתינה, אוהב אדם וחבר טוב.

דני היה אדם אמיץ וגיבור שבמהלך חייו כמו גם במותו היווה חוסן וביטחון לכולם. יהי זכרו ברוך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי