תפריט נגישות

לירז ניסן ז''ל

בת רונית ונדב
נולדה בב' בטבת תשס"ג, 7/12/2002
התגוררה בכרמיאל
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובאה למנוחת עולמים בכרמיאל
חלקה: פא, שורה: ת9
הותירה: הורים ואח
לירז מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 90

קורות חיים

לירז, בתם הבכורה של רונית ונדב ניסן, נולדה בב' בטבת תשס"ג (07.12.2002) בכרמיאל. אחות בכורה ללירון.

בת מסורה להוריה ואחות תומכת באחיה לירון. הפיצה אור ושמחה במשפחתה כנכדה ראשונה לסבה וסבתה.

לירז גדלה והתחנכה בכרמיאל. למדה בבית ספר יסודי ובתיכון בעיר מגוריה. נערה יפת תואר, שקטה, חייכנית ואהובה על חבריה.

היא תכננה להמשיך ללימודים גבוהים.

אישה אהובה על הבריות ומוקפת חברים רבים ומגוונים. בלטה כחברה טובה ונאמנה. סיפרה חברתה ליזה: "לכל מקום שהייתי מגיעה דאגתי לספר כמה זכיתי בך וכמה שאת לא רק חברת אמת, אלא שותפה למסע הזה בחיים לנצח. עברת איתי הכול מהכול". חבריה כינו אותה בחיבה לירוש.

נודעה בטוב לב, נדיבות ונתינה. נכונה תמיד לעזור לזולת ולהטות אוזן קשבת לחבריה. הייתה רגישה ועדינה וראתה את הטוב בכל אדם ובכל סיטואציה. מעולם לא דיברה רעה על איש. המשפט שלאורו הלכה היה "חיה ותן לחיות".

בחיוכה הביישני, נועם הליכותיה ושמחת החיים שלה הפיצה אור בכל מקום אליו הלכה. הוא אהבה את החיים וחיה כאילו אין מחר. סיפרה חברתה חן: "לירז הייתה נסיכה עם לב ענק, רגישה וחברותית מאוד. תמיד הייתה מוקפת בחברים וחברות, אהבה לצאת ולרקוד. לכל מקום שהייתה מגיעה אליו הייתה מכניסה אור וצחוק. היא אהבה את החיים וחגגה אותם עד הסוף".

בשעות הפנאי אהבה לבלות עם חברים, לרקוד במסיבות ולהאזין למוזיקה. השיר האהוב עליה היה "ילדה של אמא" של רינת בר.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

לירז נסעה באותו סוף שבוע עם חברים לפסטיבל המוזיקה "נובה" ליד קיבוץ רעים ועם עוד כשלושת-אלפים מבלים רקדה ושמחה. עם תחילת מתקפת המחבלים היא וחבריה ניסו להימלט ברכב. בעקבות ירי הטילים, הם עצרו ותפסו מחסה במיגונית בכניסה לקיבוץ בארי. מחבלים שהגיעו למקום ירו וזרקו רימונים על המיגונית. לירז הוגדרה נעדרת וכעבור כמה ימים קיבלה משפחתה את הבשורה הקשה.

בפסטיבל המוזיקה נרצחו למעלה מ-380 מבלים, וכארבעים ממשתתפי המסיבה נחטפו לרצועת עזה.

לירז ניסן נרצחה על ידי מחבלים בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת 20. הובאה למנוחות בבית העלמין בכרמיאל. הותירה אחריה הורים ואח.

כתבה משפחתה: "לירז הייתה פרח עדין, רגישה, אהובה על כולם, לא עשתה רע מימיה, איננו יכולים לעכל שהיא כבר לא איתנו״.

חברתה ליזה כתבה: "בלב שלי תמיד יהיה מקום מיוחד ששמור רק לך. תודה על כל מה שלימדת אותי בחיים ועל מה שהיית עבורי. היית המשוגעת הכי נורמלית שהכרתי. את תמיד תישארי המלכה שלי. אני אוהבת אותך כמו שרק את יודעת".

כתבה לואיזה: לירז אהובה, עזבת את העולם לבושה בלבן. ילדה מלאה חיים שלא נחה לרגע, שרצתה לטעום את כל מה שהעולם מציע... נוחי על משכבך, ילדה אהובה. אוהבים אותך ונזכור אותך לעד".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי