תפריט נגישות

ג'ני ניסימבוים כרמלי ז''ל

בת יליזבטה ומיכאל
נולדה בכ"ד בניסן תשי"א, 8/4/1991
התגוררה בבת ים
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובאה למנוחת עולמים בחולון
גוש: 13, חלקה: 1א
הותירה: בעל, הורים ואח
ג'ני מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 90

קורות חיים

ג'ני, בתם הבכורה של יליזבטה ניסימבוים ומיכאל ז'ילין, נולדה באוזבקיסטן ביום כ"ד בניסן תשנ"א (08.04.1991). אחות לסטיבן ז'ילין.

עלתה לארץ עם משפחתה בהיותה בת שבע. המשפחה התגוררה ביפו ואחר כך עברה לעיר בת ים. ג'ני למדה בבת ים בבית הספר היסודי "הנשיא", והמשיכה את לימודיה בתיכון עירוני מקיף "רמות". הייתה ילדה פעילה וספורטיבית, שנהנתה מחוג שחייה, ובנעוריה נהגה לגלוש בים. תמיד מוקפת במשפחה ובחברים שאהבו אותה והוקירו את שמחת החיים שלה, את הצחוק המתגלגל, החוכמה והנדיבות שאפיינו אותה.

עם סיום לימודיה התגייסה לצה"ל ב-2010 ושירתה בגדוד נח"ל כפקידה באגף לוגיסטיקה בבסיסים בבקעת הירדן, באזור הצפון ובעוטף עזה. אהבה מאוד את השירות הצבאי ואת האחריות הכרוכה בו. במהלך השירות הכירה את עומר כרמלי והם הפכו לזוג. הוריו ואחיו של עומר התייחסו אליה בלבביות רבה וראו בה בת משפחה.

ב-2012 השתחררה משירות סדיר, עבדה כמאבטחת, ובתוך חצי שנה התמנתה לאחראית משמרת. בכסף שחסכה מעבודתה טסה לדרום אמריקה וטיילה במשך ארבעה חודשים עם עומר שטס לשם לפניה. כשחזרו לארץ, עברו לגור יחד בכפר סבא. ג'ני עבדה בחנות בגדים בקניון עזריאלי בתל אביב, ועד מהרה הפכה למנהלת החנות.

ב-2017 נישאה לעומר. באותה תקופה עסקה להנאתה בספורט באופן אינטנסיבי, והחליטה להפוך את התחביב למקצוע. למדה במכון וינגייט בקורס מדריכי כושר ותזונה והחלה לעבוד בתחום. אימצה כלבה, שמרה על כלבים של חברים, וחלמה לפתוח פנסיון לכלבים.

ג'ני בלטה באישיותה הקורנת וביופייה, בחיוך הרחב שלה ובמרץ הבלתי נדלה. הייתה עצמאית מאוד, חזקה בגופה ובנפשה, וניהלה את חייה מתוך אחריות ותבונה. התמודדה עם אתגרים בנחישות ובאומץ, לא התלוננה, ולא נטתה לשתף אחרים בבעיותיה. כאשר בני משפחה או חברים נתקלו בקשיים, תמיד נרתמה לעזרתם והקדישה להם את מלוא תשומת ליבה. אמרו מקורביה: "היא הייתה פרח יפה, עולם ומלואו. השאירה אחרי שובל של מעשים טובים".

בסוף חג סוכות תשפ"ד נסעה עם חברתה מאי (מאייקי) יצחק ובן דודה אילן משה יעקב לפסטיבל "סופרנובה" ליד קיבוץ רעים בנגב. הם חנו בכניסה למתחם, סמוך לברים. ג'ני אהבה בעיקר מוזיקה ישראלית וים-תיכונית, וזו הייתה הפעם הראשונה בחייה שהשתתפה במסיבת טראנס.

בשבת כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים – יבשתית, ימית ואווירית, והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה ועל שדרות, אופקים ונתיבות, על מְבַלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים, על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים בבתיהם, במכוניותיהם, אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים. חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. מאות חיילים, שוטרים, אנשי כוחות הביטחון וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

כשנשמעו האזעקות וירי הטילים במתחם הפסטיבל, המוזיקה הופסקה ואלפי המבלים החלו להתפנות משם במכוניותיהם. כשאימה התקשרה אליה, ג'ני אמרה שהכול בסדר ולא גילתה היכן היא נמצאת, כדי לא להדאיג. לאחיה כתבה שהיא במקום בטוח ותחזור הביתה בשעה 10:00.

כעבור חצי שעה הגיעו למקום עשרות מחבלים חמושים וירו לכל עבר. ג'ני כתבה לעומר שהם מתחבאים בבר והוסיפה, "חסמנו את הבר במקררים". בשעה 09:45 שלחה מיקום אחרון וביקשה עזרה. כדי לנסות לברר מה עלה בגורלה, נסע עומר למוחרת לאזור המסיבה ומצא את מכוניתה וחפציה מונחים לצידה. שמונה ימים לאחר המתקפה התקבלה ההודעה שזוהתה גופתה. גם חברתה מאי ובן דודה אילן נרצחו. "ג'ני נרצחה בלי יכולת להגן על עצמה ובלי יכולת לברוח", אמר קרוב משפחתה. "זו סיטואציה שבלתי אפשרי לצאת ממנה בחיים".

במתחם המסיבה נרצחו עוד כשלוש-מאות ושבעים מבלים, וכארבעים נחטפו לרצועת עזה.

ג'ני ניסימבוים כרמלי נרצחה על ידי מחבלים בפסטיבל הטבע "סופרנובה" ליד קיבוץ רעים ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת שלושים ושתיים. הובאה למנוחות בבית העלמין בחולון. הותירה אחריה בעל, הורים ואח.

על מצבתה חקקו אוהביה את המילים: "השמיים קדרו, השמש שקעה, ובלב נחרט זיכרון מלא אהבה. עד סוף ימינו נזכור אותך צוחקת, מלאת שמחה ולב מלא בנתינה".

ספדו לה בני משפחתה: "ג׳ני שלנו, היית קרן שמש שמפיצה אור, אהבה ושמחה. לא משנה לאן היית מגיעה, נכנסת ישר ללב, ואין אחד שלא רצה להיות בקרבתך. תמיד נזכור את הנתינה האין-סופית שלך, החיוך, החום והאהבה, החוכמה, הכריזמה והיופי שלך. אין מילים שיכולות לתאר את מה שהיית עבורנו. יש לנו חור ענק בלב בצורה שלך. אנחנו אוהבים אותך, מלאכית שלנו. תשמרי עלינו מלמעלה. חגגת את החיים בפסטיבל 'נובה' ותרקדי לנצח בגן עדן".

ספדה לה חגית, שהייתה חמותה: "נכנסת אלינו לחיים ולמשפחה בגיל עשרים. עטפנו אותך בחום ובאהבה כילדה שלנו. כשקיבלנו את הבשורה שאת היית במסיבה ברעים ונותק הקשר, חרב עלינו עולמנו. אין סרטון שלא ראיתי מספר פעמים, אולי פספסתי משהו ואני אמצא אותך. עד היום אני מחפשת אותך בסרטונים של המסיבה ומתקשה להאמין שאת לא נמצאת. כל כך קיוויתי שזה חלום רע, אבל החלום הרע הפך למציאות. צר לי, ילדה קטנה, שלא הצלחתי להציל אותך. אין יום, אין רגע, שאני לא חושבת עלייך, אהובה שלי".

משפחתה יזמה כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתה.

לג'ני ועומר היה קעקוע משותף שעשו יחד, מנעול לאחד ומפתח לאחר. לאחר הירצחה של ג'ני, עומר העתיק את הקעקוע שלה והשלים אותו על רגלו . גם אחיו, רום, קעקע על ידו את הקעקוע הזה לזכרה.

ג'ני מונצחת בסרטון בפרויקט ההנצחה Bring them Light, המוקדש לנרצחים ב-7 באוקטובר 2023. הסרטון מופיע ברשת האינסטגרם בכתובת:

https://www.instagram.com/reel/C8_4jKGN5eU/?igsh=ZHB1NHd2cGJjbWw5

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי