תפריט נגישות

לידור יוסף לי לוי ז''ל

בן גיטה ודוד
נולד בב' בחשוון תשנ"ו, 26/10/1995
התגורר בכפר סבא
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובא למנוחת עולמים בפרדסיה
גוש: 1, חלקה: ב, שורה: 16
הותיר: הורים
לידור יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 88

קורות חיים

לידור יוסף (לי) לוי, בנם של גיטה ודוד, נולד במושב עין איילה שבמישור חוף הכרמל, ביום ב' בחשוון תשנ"ו (26.10.1995).

כשהיה בן שנה, היגרה משפחתו לאוסטרליה, ובעשור הראשון לחייו גדל והתחנך ביבשת.

במקביל ללימודיו בבית הספר היסודי, התאמן באומנויות לחימה, והשתתף בתחרויות רבות בהן הגיע למקומות הראשונים. תודות להתמדתו ולהצטיינותו הגיע לדרגת חגורה שחורה.

כשהיה בן 10 חזרה משפחתו ארצה, השתכנה בהרצליה, ומספר שנים אחר-כך עברה לכפר סבא.

את לימודיו העל-יסודיים עשה לידור בתיכון "אנקורי" שברעננה.

אחרי לימודיו חי ועבד בכפר סבא. אהב לנצל כל רגע בחיים, לרקוד במסיבות, לאכול אוכל משובח, לטפח את רכב הספורט שבבעלותו, ולרכוב על אופנוע השטח שלו. את כלבתו שיפ אהב במיוחד. משפחתו סיפרה שהיה "בן אדם של שמחה, אושר, הרפתקאות וריגושים".

לידור היה בן זוג אוהב לניצן רחום מפרדסיה. השניים ציפו להולדת בנם.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר, והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים – בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות, וזאת אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות. הם חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בטרם הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על השטח.

בבוקר זה החלה מלחמה.

בשבת לפנות בוקר, הגיעו לידור, ניצן בת זוגו וחברים, לפסטיבל "נובה" כדי לבלות עם כ-3,000 חוגגים.

כשהחל ירי הטילים, ברחו כולם ברכביהם ממתחם הפסטיבל, והתפצלו. לידור וניצן, יחד עם שלושה חברים נוספים פנו לצומת רעים, אך רכב משטרתי לא אִפשר להם להתקדם, והפנה אותם לאחת המיגוניות שבקיבוץ רעים, בה הם שהו כחמישים דקות, יחד עם עשרות אנשים נוספים. כשהמחבלים החלו לזרוק רימונים לתוך המיגונית נפצע לידור בכתפו וברגלו, וכעבור זמן קצר הוא נורה למוות.

בתום שלושה ימים של חיפושים, קיבלה משפחתו את ההודעה המרה שגופתו נמצאה, ומספר ימים לאחר מכן התבשרה שנמצאה גם גופתה של ניצן, בת זוגו.

המחבלים רצחו באותו יום כ-400 ממשתתפי המסיבה.

לידור יוסף (לי) לוי נרצח בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023) בפסטיבל "נובה" שהתקיים בשדות קיבוץ רעים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבפרדסיה, והוא בן 27. הותיר הורים.

לידור נטמן לצד בת זוגו ניצן, על המצבה המשותפת נכתב: "אהבתם ניצחה בחייהם ובמותם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי