תפריט נגישות

נדב יוסף חי טייב ז''ל

בן קרן ואיתן
נולד בכ"ז בניסן תשס"ו, 25/4/2006
התגורר בבית שקמה
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: זיקים, חוף הים
הובא למנוחת עולמים באשקלון - גבעת ציון
גוש: 10, חלקה: 24
הותיר: הורים, שני אחים ואחות
נדב יוסף חי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 87

קורות חיים

נדב יוסף חי טייב, בנם של קרן ואיתן, נולד באשקלון, ביום כ"ז בניסן תשס"ו (25.04.2006). ילד שלישי במשפחה, אח של אופק אפרים, דור דוד ויהלי.

גדל במושב בית שקמה, ממזרח לאשקלון. התחנך בבית הספר היסודי האזורי "ניצן" שבקיבוץ ניצנים, ובמגמת קולנוע בתיכון "שקמה דרכא" שבקיבוץ יד מרדכי. במסגרת לימודיו העל-יסודיים, היה הצלם של המגמה, ובשנת לימודיו האחרונה, במלאות חמישים שנים למלחמת יום הכיפורים, הנציח סיפורי הגבורה של כמה נופלים במלחמה זו.

מוריו סיפרו עליו שהיה מקור לגאווה בבית הספר, ושנהג לסייע ולתמוך בתלמידים, בחיוך ובנפש חפצה.

הוא היה חניך בתנועת נוער, ועם השנים הפך למדריך בתנועה, ונהנה מאוד מהפעילויות עם חניכיו.

אימו קרן סיפרה שאהב ליצור תכשיטים ועבודות מעץ בשילוב אפוקסי, ושהתכוון להעמיק את השכלתו בתחומי הצילום והאמנות.

נדב אהב מאוד את משפחתו ודאג לאֶחיו ולאחותו. כיבוד אב ואם היה ערך עליון עבורו, והוא נהג לעזור לסָבָיו וְסָבוֹתיו באופן מעורר הערצה.

הוא היה חבר טוב, בעל נתינה ענקית, איש סוד, רודף שלום ואחווה, שהִרְבָּה לסייע לכולם בבית שקמה. כתבו חבריו: "חבר יקר עם לב ענק. הפיץ אור בכל מקום אליו הגיע. ילד אוהב ואהוב שדאג תמיד לאחרים". בשנת תשפ"ג (2023) אף נבחר להשיא משואה בטקס יום העצמאות המקומי של המושב.

בנשמתו היה נדב מושבניק נצחי שאהב את הטבע ואת הים וגם לדוג עם חברים. הוא אהב את ארץ ישראל, ובייחוד את הכנרת, וכדי להיטיב להכיר את הארץ, תכנן לצאת לפני הגיוס למסע בשביל ישראל.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר, והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים – בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות, וזאת אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות. הם חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בטרם הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על השטח.

בבוקר זה החלה מלחמה.

בבוקר המתקפה חדרו לחוף זיקים חוליות קומנדו ימי של מחבלי חמאס. חלק מהנוכחים בחוף ניסו להסתתר, אך המחבלים זרקו רימונים וירו על כולם. כעשרים אנשים נרצחו במקום.

בין הנרצחים היה נדב יוסף חי טייב, שנורה בשעה שיצא עם חבריו לדוג בחוף זיקים, בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). הוא הובא למנוחת עולמים באשקלון, והוא בן 17. הותיר הורים, שני אחים ואחות.

על מצבתו נכתב: "צעיר לימים וגדול במעשים. בעל לב רחב אוהב ואהוב".

עוד כתבו אוהביו על המצבה, ציטוט מתוך שירו של משה פרץ "גיבור של אמא": "אתה תמיד תהיה לי מלך העולם. תמיד עם החיוך הכי מושלם, כמו בתמונות בזיכרונות..."

ספדה משפחתו: "נדב הגיע לעולם כדי ללמד אותנו את משמעות החיים. כבוד האדם, אהבת האחר, נתינה ברוחב לב, ושמחה אין סופית היו אבני היסוד בדרך בה צעד.

נדב השאיר חלומות רבים שלא התגשמו. אחד החלומות שלו היה לשרת בצבא בגאווה, ולהיות ביחידת עוקץ. אהבתו לבעלי חיים, ובמיוחד לכלבים הייתה ענקית. נקטף כפרח ויישאר צעיר לנצח. יהי זכרו ברוך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי