תפריט נגישות

קארין ז'ורנו ז''ל

בת עינבל ודורון
נולדה בט"ו בכסלו תש"ס, 24/11/1999
התגוררה במזכרת בתיה
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובאה למנוחת עולמים במזכרת בתיה
גוש: 2, חלקה: ה, שורה: 72
הותירה: הורים ואחות
קארין מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 86

קורות חיים

קארין, בתם של עינבל ודורון ז'ורנו, נולדה בט"ו בכסלו תש"ס (24.11.1999) בבאר יעקב. אחות למיטב.

בשנותיה הראשונות גדלה במודיעין ולמדה בבית ספר יסודי "עידנים". הייתה ילדה חייכנית ומלאת שמחת חיים. סיפרה המחנכת שלה: "הרגשתי שיש לנו קשר מיוחד: תמיד קיבלת אותי בחיוך וחיבוק. היית מספרת לי על המשפחה והחברים. היית חייכנית ושמחה - אהבת לארגן פעילויות שלכולם יהיה כיף וטוב". כעבור כמה שנים עברה המשפחה למזכרת בתיה, שם למדה בתיכון "ברנקו וייס ע"ש יצחק רבין". נערה בעלת חוש הומור ומוקפת חברים.

הייתה בת מסורה ואחות אוהבת ותומכת. מספרת אחותה מיטב: "קארין ואני היינו מודל רשמי לאיך אחיות מתנהגות כל החיים, חתול ועכבר שיכולות להיות כל היום בחדר לבד, כשנצא למסדרון וניפגש נריב... בא לי שתחזרי רק כדי שנריב עוד פעם אחת, שנצחק על העולם עוד פעם אחת". כשנולדו אחייניה העידה על עצמה כי היא "דודה שרופה".

בסיום לימודיה, התגייסה לצבא ושירתה כלוחמת מעברים.

לאחר שחרורה, עבדה כמוקדנית בחברת "פרטנר" ובעבודות מזדמנות וחסכה לטיול הגדול.

היא טיילה כמה חודשים בדרום אמריקה ובארצות הברית, וכשחזרה לארץ החלה לעבוד ב"אל על" במחלקת נעזרים.

קארין הייתה אופטימית שאהבה את החיים. סיפרה חברה, עומר: "היא הייתה הדמות הכי חיובית שהכרתי. תמיד צחקה וחיפשה את הטוב, נמנעה מבלאגנים מיותרים ותמיד הייתה הדמות בולטת בקרב החברים ואי אפשר היה לתכנן בילויים בלעדיה". היא האמינה שצריך לקחת הכול בקלות, לא לקחת דברים ברצינות. תמיד עשתה רק מה שהיא אוהבת מבלי לחשוב יותר מדי. המשפט הקבוע שלה היה "מי שמת - מת", כדי להקליל את האווירה ברגעים קשים.

אהבה לאכול, במיוחד את קציצות המחשי של אימה, והייתה מזמינה תמיד את כל התפריט כדי לטעום ולהתנסות בדברים חדשים.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

קארין נסעה באותו סוף שבוע עם חברים לפסטיבל "נובה" שהתקיים ליד קיבוץ רעים. היא החליטה לצאת למסיבה למרות ששברה את רגלה, ויחד עם עוד כשלושת-אלפים מבלים שמחה ובילתה. כשהחלה מתקפת המחבלים, לא הצליחה לברוח בשל רגלה השבורה. היא הייתה בחפ"ק המשטרתי ושלחה להוריה הודעת פרידה: "אם אני לא חוזרת הביתה תדעו שאני אוהבת אותכם". לעבר האמבולנס שישבה לידו נורה טיל RPG. היא הוגדרה כנעדרת ולאחר יותר מעשרה ימים קיבלה משפחתה את הבשורה הקשה.

קארין ז'ורנו נרצחה על ידי מחבלים בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת 23. הובאה למנוחות בבית העלמין במזכרת בתיה. הותירה אחריה הורים ואחות.

על מצבתה כתבו אוהביה: "חיה את הרגע כאילו אין מחר" וציטוטים של משפטים שהיו שגורים בפיה: "טוב, ביי, מי שמת מת". "אין לי כסף", "אין לי כוח", "דודה שרופה", "שונאת אנשים", "שבוע טוב".

כתבה האם עינבל: "קארין אני אוהבת אותך ומתגעגעת שזה כואב בכל איבר בגוף, כאב פיזי, אבל אני מבטיחה לך לנסות להיות קצת קארין, להקליל ולשחרר... קארין אני לא נפרדת ממך כי אמא ובת לעולם לא נפרדות״.

כתבה אחותה מיטב: "קארין, אני אוהבת אותך, אני אוהבת ומתגעגעת אליך ברמות שמילים לא מסוגלות להסביר, לא מסוגלות לתאר. אני אוהבת אותך, מעצבנת אחת. אוהבת אותך כל כך שזה כואב פיזית. תודה עלייך״.

כתבה בת דודתה הילה: "הלב, הלב נשבר. קארין, החיוך שלך, האור שבך, חיברת בין כל כך הרבה אנשים... נוחי על משכבך בשלום, אהובה שלי. הלב כואב ולא שוכח את החיוך הנצחי שלך".

סיפרה חברתה ירדן: "קארין אהובה, ילדה מלאה באנרגיה ושמחת חיים. השארת חלל ענק למשפחתך ולחברותייך. אני יחד עם עוד אלפי אנשים, שליוו אותך בדרכך האחרונה נשארנו שבורי לב. יהיה זכרך ברוך".

האם עינבל וקרובי משפחה נוספים הנציחו את קארין בקעקוע: "קארין אין תרופה שתרפא געגוע", "מי שמת מת".

בפיצרייה שבה עבדה הוסיפו לתפריט מנה מיוחדת על שמה, מאפה שמרים קינמון בשם "בונז'ורנו".

קארין הייתה לקוחה קבועה במסעדת רוטצ' בראשון לציון. במסעדה הנציחו אותה בתפריט ארוחת בוקר - המנה של קארין בונז'ורנו.

במסגרת מיזם "כוכב בחלל" נקרא כוכב על שמה. המיזם תיעד את סיפורה באפליקציה, ובני משפחתה קיבלו מיקום וקואורדינטות מדויקות של הכוכב.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי