תפריט נגישות

לין דפני ז''ל

בת אילאיל ויוגב
נולדה בכ"ג בתשרי תשס"א, 22/10/2000
התגוררה בעין המפרץ
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובאה למנוחת עולמים בקיבוץ עין המפרץ
אזור: בית העלמין המקומי
הותירה: הורים ושני אחים
לין מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 85

קורות חיים

לין, בתם של אילאיל ויוגב דפני, נולדה בכ"ג בתשרי תשס"א (22.10.2000) בחיפה. אחות בכורה ליהלי ועדן.

גדלה והתחנכה בקיבוץ עין המפרץ. ילדה יפת תואר, חייכנית וחברותית. למדה בבית ספר יסודי "גוונים - עין המפרץ", שם הכירה את חברתה זיו פרנקל ומאז הפכו בלתי נפרדות. סיפרה חברתן ללימודים: "הן פשוט היו הבחורות הכי שמחות, מאירות וחברותיות. כל אדם התמגנט אליהן". בהמשך למדה בתיכון "בית חינוך אופק" בקיבוץ עברון במגמת צילום. לין ניחנה בחוש אסתטי מפותח ואהבה לצלם בכל הזדמנות.

בת מסורה ואחות אוהבת ותומכת באחיה. היה לה קשר מיוחד וקרוב עם סבה וסבתה. היא דאגה, עזרה והרעיפה עליהם אהבה.

אחרי לימודיה התגייסה לצבא ושירתה כמש"קית מילואים.

כשהשתחררה, עבדה בעבודות מזדמנות, בין היתר כממונה על שמירת כללי קורונה (וירוס שהתפשט בעולם מסוף 2019) בבית ספר יסודי "גלים עין המפרץ" וכמלצרית וחסכה כסף לטיול הגדול.

בהמשך נסעה עם חברתה זיו לדרום ולמרכז אמריקה וטיילה במשך ארבעה חודשים וחצי. בילתה במסיבות ובקרנבלים, עשתה ספורט אקסטרים, קפיצות בנג'י ואומגה, והכירה חברים חדשים. הטיול תרם להתפתחותה האישית והפך אותה לעצמאית. סיפרה חברתה ליהי: "היא גילתה את עצמה מחדש, הפכה מנערה לאישה שיודעת מה היא שווה, מה היא רוצה מעצמה, עצמאית, הישגית. היא שאפה והציבה לעצמה יעדים. היא תכננה לעצמה עתיד גדול".

כשחזרה מהטיול, עשתה צעדים ראשונים בעולם הדוגמנות, ובעקבות אהבתה לעיצוב ולאסתטיקה, תכננה ללמוד עיצוב גרפי או עיצוב פנים.

בשעות הפנאי אהבה לצלם - טבע, ים, שקיעות, זריחות, אוכל, בני משפחה, חברים, כלבים וגם סלפי. כן אהבה לעבוד במטבח, שם הכינה מאכלים בריאים ומעוצבים בקפידה, התאמנה בפילאטיס ובילתה עם חברים.

אישה רגישה, אופטימית ומלאת שמחת חיים. הפיצה אור ושמחה בכל מקום. סיפרה אימה: "לין הייתה קרן שמש מאירה... לנצח נזכור אותה יפה, שמחה, טובת לב, צעירה ואהובה". סיפרה חברתה ליהי: "לין הייתה עדינת נפש, היא הייתה מלאך. היא הייתה מסתכלת עליך עם העיניים הירוקות שלה והיית נמס. כשהיא הייתה מחייכת הייתי מחייכת וכשהיא הייתה עצובה הייתי עצובה, ולא הבנתי איך אפשר להיות עצובה שאת הילדה הכי יפה בגן... כל מי שהכיר אותה התאהב בה".

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

באותו סוף שבוע נסעה לין עם זיו וחברים נוספים לפסטיבל המוזיקה "נובה" ליד קיבוץ רעים, ועם עוד כשלושת-אלפים מבלים רקדו ושמחו.

עם תחילת מתקפת המחבלים, לין וחבריה ניסו לעזוב את האזור ברכב אך הדרכים היו חסומות. הם חזרו לשטח המסיבה והסתתרו במכולה ששימשה כחדר פיקוד קדמי של המשטרה. כשהגיעו המחבלים, לין וזיו ברחו וניסו להסתתר באמבולנס שעמד במתחם. מחבלים פתחו באש לעבר האמבולנס, זרקו רימונים ולבסוף שיגרו טיל RPG שהרג את מי שהסתתר בקרבתו. לין הוגדרה נעדרת וכעבור שבוע קיבלה משפחתה את הבשורה הקשה. גם חברתה זיו נרצחה באותו יום.

בפסטיבל המוזיקה נרצחו למעלה מ-380 מבלים, וכארבעים ממשתתפי המסיבה נחטפו לרצועת עזה.

לין דפני נרצחה על ידי מחבלים בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת 22. הובאה למנוחות בבית העלמין בקיבוץ עין המפרץ, שם נטמנה לצד חברתה זיו פרנקל. הותירה אחריה הורים ושני אחים.

על מצבתה כתבו אוהביה: "אהובתנו, את בליבנו לעד" והוסיפו ציור של שמש עם הכיתוב "קרן שמש".

אימה ספדה לה: "ורגע לפני שהשמש שוקעת פה אצלנו, נמסה ברכות לתוך הים שכל כך אהבת, ובאותו הזמן היא זורחת ליום חדש בצד אחר של העולם, כך גם האור שלך לין, נוכח בליבנו לעד. כל עוד אנחנו זוכרים ואוהבים אותך לא יוכל החושך לכבות את אורך".

כתבה פז חברתה: "אנצור לעד את הזיכרונות מהרגעים והחוויות שלנו יחד, את שמחת החיים, הכיף והאהבה".

כתב גל: "הלב כואב, נזכור אותך מחייכת ושמחה, אוהבת חיים".

משפחתה של לין העלתה ליוטיוב סרטון לזכרה עם שפע תמונות מתחנות חייה השונות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי