תפריט נגישות

מתן רוזנברג ז''ל

בן שני ויצחק
נולד בכ"ה בשבט תשס"ו, 22/2/2006
התגורר בדימונה
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: נירים, שדות הקיבוץ - מסיבה בטבע
הובא למנוחת עולמים בדימונה
גוש: כ, חלקה: 12, שורה: 3
הותיר: הורים ושני אחים
מתן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 93

קורות חיים

מתן, בנם של שני ויצחק רוזנברג, נולד ברחובות ביום כ"ה בשבט תשס"ו (22.02.2006). ילד בכור במשפחה, אח של ערן וליאור.

הוא גדל והתחנך בדימונה - בבית הספר היסודי "עמי אסף" ובתיכון "דרכא זינמן", שם גם היה פעיל במועצת התלמידים. במקביל, כמי שהתעניין באנשים ושאף לטפל בהם בבגרותו, למד פסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב וקיבל תעודת הצטיינות.

הנער הג'ינג'י יפה התואר, בעל תלתלי הזהב הארוכים והנמשים, היה "פצצת אנרגיה" פעלתנית, שר וניגן בכל הזדמנות, במיוחד על סקסופון, גיטרה ופסנתר. אתי, אימא של ידידתו, סיפרה: "הוא אהב מוזיקה, בעיקר את לנה דל ריי. הכיר כל מילה ומילה בשירים שלה, היה מקשיב לה, שר ורוקד".

מתן נודע בתור פעיל חברתי מוערך בדימונה ובערים נוספות. בתנועת הצופים בשבט "שגיא" בדימונה הוא התבלט כמדריך, כמרכז שכבה וכרשג"ד אהוב ושימש כסמל וכמודל לחיקוי בקרב צעירים רבים. הוא שאף להרחיב את הפעילות של הסניף, להפוך אותו לגדול ולשוקק חיים ולדאוג לכך שכל בני הנוער בעיר יכירו את שבט שגיא. "מתן היה מבחינתי דמות מופת", סיפרה קים, חברתו לשבט, "הוא בא אל החניכים בגישה של אהבה וליטוף ותמיד דאג לשמח את כולם, כולל את המדריכים. הוא היה אח גדול של החניכים, אבא שלהם, החבר הכי טוב שלהם. עולם ומלואו. הוא רצה לעשות טוב לאנשים. תמיד הייתה לו גישה של לעזור לכולם, להיות שם בשביל כולם. הוא היה חלק משמעותי בחיים של כולנו".

במסעדת "רוקפור" בדימונה, שבה עבד אחרי שעות הלימודים, נחשב כבעל מוסר עבודה גבוה וגישה חיובית ואופטימית. "אני שמח לעבוד פה", הצהיר בכל הזדמנות, והמחיש זאת בסמיילי שצייר על כל הזמנה שלקח.

מתן היה חלק מקהילת חובבי מוזיקת טראנס. ביום שישי 6 באוקטובר 2023, ערב שמחת תורה, הגיע בלילה עם דודיו נוי מעודי ומוטי אלקבץ למסיבת ה"פסיידאק" שהתקיימה בשטחים החקלאיים שבין קיבוץ ניר עוז לקיבוץ נירים. זו הייתה מסיבת טבע פרטית ומצומצמת, שבה בילו כמאה איש. היא הייתה אמורה להימשך 12 שעות - מחצות של שישי ועד צוהרי שבת – באווירה משוחררת ושמחה של מוזיקה, ריקודים ואהבה.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה - קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרבות באותו יום.

בבוקר זה החלה מלחמה.

כאשר נשמעה מתקפת הטילים באזור המסיבה, מתן ודודיו החלו לברוח משם. תוך כדי מנוסתם הם הגיעו לצומת מבטחים, ושם נתקלו במחבלים, שרצחו את שלושתם. הגופות פונו, אך גופתו של מתן לא זוהתה תחילה והוא נחשב כנעדר במשך תשעה ימים, שבהם משפחתו היטלטלה בין תקווה לייאוש. רק ב-16 באוקטובר 2023 הוא זוהה באופן ודאי.

17 ממשתתפי מסיבת ה"פסיידאק" נרצחו באותו בוקר - בכבישים במהלך הימלטותם, במיגוניות שבהן תפסו מחסה וגם בקרבת היישובים הסמוכים כאשר הסתתרו.

מתן רוזנברג נרצח על ידי מחבלים בצומת מבטחים אחרי בילוי במסיבת ה"פסיידאק" בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), בן 17 בהירצחו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בדימונה. הותיר אחריו הורים ושני אחים.

בהלווייתו הושמע השיר "רבות הדרכים" מאת דניאל סלומון, והמילים מתוכו "שלום לגעגועים, להתראות לאהבה" הדהדו בבית הקברות.

על מצבתו כתבו בני המשפחה דברי פרידה, לצד איור של קלידי פסנתר והמילים: "לעולם תישאר בליבנו, ילד אהוב שלנו". כן הוסיפו משפטים על פי אותיות שמו (אקרוסטיכון): "מתנה שאלוהים אלינו שלח, תלתלי זהב מיוחדים, נשמה שנגעה בכולם".

אימו שני ספדה לו: "נזכור תמיד את החיוך היפה שלך, את התלתלים, וכמה יפה היית, כמה אהבת לעזור ולתת, ועל כל דבר אפילו הפשוט ביותר אמרת לי תודה".

בהנהגת הדרום של תנועת הצופים אמרו: "מתן היה ילד שהחניכים נוצצים מעיניו ולא משנה מה עשה, תמיד רצה שיהיה לו קשר עם חניכי השבט. בכל פעם שהייתה בעיה לחניכה שלו, הוא היה הראשון להתמודד עם הסיטואציה, כמעין אבא צעיר שנעמד ראשון לטובת הילדים שלו. אנו מעריכים מאוד אותו, את הנתינה והבגרות שלו, אבלים וכואבים את לכתו ומשתתפים בצער המשפחה".

כתבו אנשי צוות בית הספר "עמי אסף" שבו למד: "משפחת עמי אסף מרכינה ראש, כואבת ומתאבלת על מתן רוזנברג הי"ד, שנרצח בדמי ימיו. מתן שלנו, תלמיד בית הספר לשעבר, היה אהוב יחיד ומיוחד בדמותו ובאישיותו".

ספד בני ביטון, ראש עיריית דימונה: "מתן, ילד נצחי עם תלתלים קופצים, היה אהוב על כל סובביו. בני משפחתו, חבריו ומכריו מספרים על נפש חופשייה, מלאת שמחת חיים. מתן היה חובב מוזיקה מושבע וברגע אחד נדמה מנגינת חייו".

חברה טובה שלו כתבה: "ילד טהור עם נשמה זהב. הילד הכי כישרוני בעולם. השאיר חור בלב של כולנו. אנחנו מתגעגעים אליו מכל הלב שלנו. החיוך שלו, הנוכחות שלו וטוב הלב שלו חסרים לנו בכל שנייה בלעדיו. הוא היה חבר של שיחות נפש. כשראה מישהו שהחיוך ירד לו מהפנים, מתן היה הראשון להרים לו את המצב רוח ולהראות שהחיים יפים. אני ועוד כל כך הרבה אנשים אוהבים אותך מתני. אתה השארת בכל אחד מאיתנו ג'ינג'י קטן, ולא נשכח את החיוך שלך על הפנים בחיים".

כתבה אתי, אימא של ידידתו: "מתן האהוב והיקר שלנו, איך נפרדים מעלם חמודות? מנער צעיר שיצא לבלות ולחגוג את החיים ולא שב? איך מספרים לבנות שהחבר שלהן איננו? הרבה עומק היה בו ולב שהכיל את כולם. הג'ינג'י הכי יפה בעולם, מבפנים ומבחוץ, נזכור אותך ככה, מלא בטוב, ביופי ובשמחת חיים, אוהב אדם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי