תפריט נגישות

דניאל אשר דודו כהן ז''ל

בן אורנה וציון
נולד בז' באייר תשנ"א, 21/4/1991
התגורר ברמת גן
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: נירים, שדות הקיבוץ - מסיבה בטבע
הובא למנוחת עולמים בפתח תקווה – ירקון
גוש: 12, חלקה: 3, שורה: 22
הותיר: אם וואחות
דניאל אשר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 88

קורות חיים

דניאל אשר (דודו), בנם של אורנה וציון כהן, נולד בז' באייר תשנ"א (21.04.1991) ברמת גן. אח לטל-יה.

גדל והתחנך ברמת גן. למד בבית ספר יסודי "המתמיד". ילד חברותי, בעל חוש הומור ומלא שמחת חיים שאהב לשחות, לצלול, לשחק כדורגל וטניס. את חוש ההומור הייחודי שלו הביא לידי ביטוי בשירים, בציורים ובסרטים מצחיקים שהוא וחבריו יצרו יחד. בהמשך למד בתיכון "אוהל שם" במגמת ביולוגיה ומחשבים. דניאל ירש מאמו את האהבה לעולם הטבע והבוטניקה, ואת עבודת המחקר שלו בביולוגיה (ביוטופ) עשה בגבעת נפוליאון על תהליכי האבקה של הדבורים בצמח החרדל.

בשעות הפנאי אהב לשמוע מוזיקה, בעיקר מוזיקת נשמה, ובילה עם חבריו במועדוני רגאיי. לקראת הצבא התאמן מדי יום ועשה קורס כושר קרבי כדי לשרת בתפקיד משמעותי.

אחרי לימודיו התגייס לצבא. אחרי שעבר קורס קצינים שירת כקצין קשר גדודי (קשר"ג) במגוון גדודים לוחמים. לקראת סיום שירות הקבע הפך למדריך במסלול שעבר. מאז שחרורו נקרא למילואים לעיתים תכופות ועסק במיונים ובגיבושים לקורס קשר"גים.

אחרי השחרור, הדריך בפרויקט "תגלית" ונסע להדריך מטעם "הסוכנות היהודית" בקייטנות בארה"ב, שם העביר חוג גינון ולימד על צה"ל.

בהמשך, נסע לטיול הגדול בדרום אמריקה. טייל בעוד מקומות רבים, בהם גרמניה, פורטוגל ויוון. בטיוליו הרבים בעולם תר אחר נופים מרוחקים ואקזוטיים. בהודו מצא עניין מיוחד. הפשטות, הצניעות והרוחניות היו קרובות לליבו והוא חזר לשם לטיול נוסף. סיפר חברו: "זכיתי להכיר אותך בטיול בהודו, נחשפתי לאדם מיוחד במינו. אדם צנוע שאוהב כל אדם באשר הוא (מעלה אלוהית). היה כיף איתך בכל רגע. תמיד ידעת להגיד את המילים הנכונות ובעיקר להניח את צלילי המוזיקה שלך בנוף המדהים שעשה לכולם טוב ואושר".

כשחזר לארץ, עבד כמנהל מסעדה טבעונית ונרשם ללימודי מוזיקה. מה שהתחיל כהאזנה וחקירה מעמיקה של ז'אנרים מוזיקליים שונים, המשיך ללימודי תאוריה מוזיקלית והפקה של מוזיקה אלקטרונית. דניאל למד במכללת BPM בתל אביב ולאחר מכן ב"רימון בית ספר למוזיקה" ברמת השרון.

תחת שם הבמה "נישה" יצר מוזיקה אלקטרונית, תקלט והופיע במסיבות בארץ ובעולם והעלה את יצירותיו לפלטפורמות שונות. סיפר אביב, חברו: "המוזיקה שלו הייתה קופצנית. מאלבום לאלבום הוא מצא בתוכו עוד חלקים, קילף שכבות עד שהגיע למוזיקה שהוא רצה ליצור. זאת הייתה מוזיקה כיפית, מרימה". סיפר רועי: "הוא היה יוצר טראנס ששילב בין העולמות המודרניים לאולד סקול. הייתה לו תשוקה אדירה לזה, המוזיקה שלו כל כך שמחה. כל פעם שהקשבתי למוזיקה שלו היה עולה לי חיוך על הפנים".

דניאל היה חובב צמחים ובוטניקה, טייל באופן קבוע בחיק הטבע, ליקט ולמד את שמותיהם של אינספור סוגי צמחים. בשעות הפנאי עסק בספורט מדי יום. אהב לשחות, לצלול ולשחק טניס. לאחר הצבא הפך טבעוני. אהב לצאת ולבלות במסיבות והפך לבן בית בסצנת מוזיקת הטראנס המקומית.

דניאל היה אדם של חופש והרפתקאות. אדם חברותי, כריזמטי עם אופי כובש ומוביל. תמיד מוקף באנשים ובכל סיטואציה, נוכחותו בולטת ומורגשת. היה דעתן והביע את דעותיו בבהירות ובנחרצות, יחד עם זאת אהב וכיבד אנשים ללא שיפוטיות. הוא רכש חברים בכל מסגרת שבה היה, חיבר ביניהם והמשיך לשמור איתם על קשר. האני מאמין שלו היה: "הגשם את החזון שלך למציאות. התנהג לאחר כפי שהיית רוצה שיתנהגו אליך. אהוב את כל בני האדם באשר הם. התנהל בצניעות בעולם".

דניאל יצא לפנות בוקר של 7 באוקטובר 2023 להופיע ולנגן בזריחה במסיבה קטנה בשם "פסיידאק" ליד קיבוץ נירים.

מיד לאחר שסיים לנגן החל ירי הטילים. הוא כתב לאימו ולאחותו "הכול בסדר, מחכים שיירגע כדי לעוף מפה". הוא נורה למוות בעודו מנסה לברוח עם חברו ברכב, ונמצא לצד המכונית שבה נסעו.

באותו יום פרצה מלחמה. ביום זה נטבחו באכזריות מאות אזרחים וחיילים סביב יישובי עוטף עזה.

דניאל היה בן 32 בהירצחו, הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. הותיר אחריו אם, אחות, גיס ושלושת ילדיהם.

על מצבתו כתבו אוהביו: "אוהב אדם. תאב חיים. נפש חופשיה והומיה. היית לנו מתנה גדולה לזמן קצר מדי. תודה על היותך, על שמחת החיים שלך, על האהבה, על החיבורים האנושיים אותם יצרת. המוזיקה מילאה את חייך והייתה לדרך האחרונה בה הלכת בזריחה. נאהב ונזכור לעד".

רחל דודתו כתבה: "דניאל אהוב, היית האחיין שלי, רב הישגים וצנוע כל כך. המוזיקה הייתה עולמך והיית אמור להמשיך להפיץ את יצירתך, כפי שעשית בזריחה באותו בוקר. לא נשכח אותך, את החיוך, את הצניעות, את אהבת האדם שלך. נוח על משכבך בשלום ובשלווה".

כתבה קרן בת דודו: "דניאל בן דוד שלי אהוב, הלב ממאן להבין ולעכל שאתה כבר לא איתנו. ילד עם עיניים טובות שהלך תמיד עם האמת שלו בשילוב חיוך צנוע. אוהבים אותך".

אוריה כתבה: "לב ענק שלנו. לעולם תישאר לנגן בלבבות שלנו, לעד. אוהבת אותך וזוכרת אותך בהילה המוארת, הטובה והמחויכת שלך".

כתב חברו שון: "אח יקר, לא נתפס שנפש קסומה כמו שלך נפרדת מהעולם בדרך הזו. היית אור במקום שהיה חושך, מוזיקה במקום שהייתה דממה. היית פשוט איש שמח ואדם אהוב. אתגעגע אליך מאוד".

משפחתו של דניאל הקימה דף אינסטגרם לזכרו remember_danielasher והעלתה ליוטיוב סרטון על חייו ופועלו כדי ג'יי וכמוזיקאי.

חבריו החליטו להקים אתר מוזיקה לזכרו עם המוזיקה שכתב וניגן.

מועדון טראנס שבו עבד הפיק ערב לזכרו ובו הוצגו חולצות, תמונות ושרשראות עם הלוגו המזוהה עימו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי