תפריט נגישות

מילה כהן ז''ל

בת סנדרה ואוהד
נולדה בה' בטבת תשפ"ג, 29/12/2022
התגוררה בבארי
חללת פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: בארי
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
גוש: תקומה, חלקה: א, שורה: 10
הותירה: אם ושני אחים
מילה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 88

קורות חיים

מילה, בתם של סנדרה ואוהד כהן, נולדה בו' בטבת תשפ"ג (29.12.2022) בקיבוץ בארי. אחות צעירה לליאם ודילן.

תינוקת שמילאה את הבית באור ובשמחה. הייתה אהובה על הוריה ואחיה ויצרה סביבה הרמוניה משפחתית.

סיפרה אימה סנדרה: "בחייה הקצרים הייתה ילדה מדהימה, הדובדבן שבקצפת שלנו, לאחר שנולדה הרגשנו שהמשפחה שלנו שלמה. היא תמיד הייתה שמחה, כל הזמן מחייכת וצוחקת, פשוט נסיכה מושלמת. אין מישהו שלא התאהב בה והיה מוקסם ממנה".

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

עם הישמע האזעקות נכנסו אוהד וסנדרה לממ"ד, שהיה חדר השינה של הילדים. שני הבנים ישנו, ומילה בדיוק התעוררה. כשמחבלי חמאס נכנסו לביתם וניסו לפרוץ את הדלת, אוהד עשה ככל יכולתו להגן על משפחתו. מילה נורתה למוות בעת שהמחבלים ירו לתוך הממ"ד. אימה סנדרה נפצעה קשה. המחבלים הציתו את הבית וכאשר בני המשפחה ניסו לברוח דרך החלון, אוהד אביה נורה למוות.

לאחר שרצחו את מילה ואוהד המחבלים ניסו לחטוף את סנדרה וילדיה ליאם ודילן, חלקם פצועים, ולהובילם לכיוון שער בית העלמין מחוץ לקיבוץ, אך הודות להסחת דעת הם הצליחו לברוח ולהסתתר בממ"ד אחר.

באותו יום נרצחו למעלה מתשעים מחברי קיבוץ בארי, בהם גם אימו של אוהד וסבתה של מילה, יונה, ואחרים נחטפו לעזה.

מילה כהן נרצחה על ידי מחבלים בביתה בקיבוץ בארי בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והיא בת 9 חודשים. הובאה למנוחות בבית עלמין ירקון בתל אביב. נטמנה יחד עם אביה אוהד, לצד סבתה יונה. הותירה אחריה אם ושני אחים.

על מצבתם של האב ובתו הפעוטה כתבו אוהביהם: “Shine on you crazy diamond”, היצירה המוזיקלית של להקת "פינק פלויד" האהובה על האב אוהד.

כתבה נטלי, דודתה של מילה: "מילה, כמה חיכינו לך. השם שלך נבחר עוד לפני שהגעת, וכשהגעת העולם עצר מלכת והרגשנו שלמים. ילדה כל-כך אהובה, כל-כך יפה ועדינה.

קשה שלא נפגוש בך לעולם, אך נתראה כל יום בחלומותינו".

הדר כתבה: "היו לה עיניים גדולות, יפות וסקרניות, הייתה יפה כמו שלגיה. מילה, מהרגע שנולדת אהבתי אותך! כמה חיכינו לך!"

כתבה עדי: "סליחה מילה שלא שמרנו עלייך מספיק, מקווה שעכשיו את מוגנת ועטופה. מקווים לבנות עולם ראוי ובטוח יותר".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי