תפריט נגישות

ינאי חצרוני הלר ז''ל

בן שירה וגאווין
נולד בב' בניסן תשע"א, 6/4/2011
התגורר בבארי
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: בארי
הובא למנוחת עולמים בקיבוץ בארי
אזור: בית העלמין המקומי
הותיר: אם
ינאי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 87

קורות חיים

ינאי, בנם של שירה וגאווין, נולד ביום ב' בניסן תשע"א (06.04.2011), אח תאום לליאל מרגרט.

תקלה בלידה גרמה לאימם שירה נכות קשה, וכל המשפחה התגייסה לטפל בילדים. הם גדלו אצל איילה (איילוס), האחות של סבא שלהם אביָה, וזכו לבית חם ולמשפחה מורחבת ומורכבת: אביה היה סבא ואבא, איילוס אימא ודודה. ניצה, אחותם של אביה ואיילוס, קראה להם נכיינים - נכדים ואחיינים. עם כל המרכבות זכו התאומים לגדול בבית חם, ובכל יום היו הולכים לבקר את אימם.

ינאי היה ילד מופנם משהו, ועם זאת סקרן ונבון ונכון תמיד לעזור. הוא היה גם שטותניק, כזה שכיף להשתולל איתו בשבילי הקיבוץ עם קלנועית. חבריו כינו אותו קיטוס וחצבוקי, אולי על שם בלוריתו המטופחת. הוא אהב לבלות בפינת החי, אהב את הקרבה לבעלי החיים והסתדר איתם בטבעיות ובפשטות.

ינאי אהב לבלות עם סבו אביה, יחד יצאו לטיולי בוקר קבועים, ברגל או בקלנועית, כן נהג להתלוות אליו באמבולנס ולשוחח על רפואה ואנטומיה. עם אחותו נהג לבלות שעות במטבח כשהם אופים, אוכלים ומשתוללים. אהב לשחק כדורסל, כדורגל ובעיקר טניס - יחד עם בת כיתתו עשה חיל בתחרויות טניס זוגות. עם סבתו איוה צפה באדיקות במשחקי כדורגל של קבוצת בארסה (ברצלונה), אותה אהד מגיל שש.

בקיץ 2023 סיים ינאי את לימודיו בבית הספר היסודי "שדות אשכול" ועבר לכיתה ז׳, שנת בר המצווה, בבית הספר "נופי הבשור".

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

לקיבוץ בארי חדרו עשרות מחבלים, שבמהלך יום הקרב רצחו עשרות חברי המשק. אחד הנרצחים היה ינאי. הוא, אחותו התאומה ואחות הסב שגידלה אותו נרצחו לאחר שהוחזקו כבני ערובה של מחבלים בבית פסי כהן. גם סבא שלו אביה נרצח באותו יום.

ינאי חצרוני הלר נרצח על ידי מחבלים בקיבוץ בארי בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 12. הובא למנוחות בבית העלמין ברביבים לצד סבו אביה. חודש אחר כך זוהו גופות אחותו ליאל ואיילוס אחות הסב ונקברו בסמוך. ינאי הותיר אם.

בספטמבר 2024 הועברו בני המשפחה למנוחת עולמים בקיבוצם בארי.

"החלום הגדול שלו היה לראות את בארסה בקאמפ נואו", כתבו חברי הקיבוץ, "החלום הזה כבר לא יתגשם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי