תפריט נגישות

אבי חסדאי ז''ל

בן כרמלה ואהרון
נולד בי"ג בכסלו תש"ל, 23/11/1969
התגורר ברמת גן
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: זיקים, חוף הים
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
גוש: 12, חלקה: 3, שורה: 26
הותיר: אישה ושלושה ילדים, אם ואחות
אבי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 87

קורות חיים

אבי, בנם של כרמלה ואהרון חסדאי, נולד בי"ג בכסלו תש"ל (23.11.1969) בישראל. אח לרונית.

גדל בלוד, למד בבית ספר יסודי "המעפילים". ילד טוב לב ומלא שמחת חיים. המשיך את לימודיו בתיכון מקיף רמלה.

בן מסור להוריו ואח תומך ואוהב. תמיד דאג לכל בני המשפחה ופעל למען רווחתם.

אחרי לימודיו התגייס לצבא ושירת בחיל האוויר כטכנאי מסוקים בבסיס פלמחים.

עם שחרורו מצה"ל, החל לעבוד ברשת "חשמל ישיר" בתחום השיווק והמכירות. בלט כעובד חרוץ, מוערך ומסור ועבד בחברה במשך 31 שנה. כתב אריה, עמית לעבודה: "אבי, עבדנו בשיתוף פעולה בחברות שונות, אזכור אותך כבן אדם טוב, מילה זאת מילה. היה כיף לעשות איתך עסקים ומשא ומתן".

בשנת 2004 נשא לאישה את אפרת ובשנים הבאות נולדו לבני הזוג שלושה ילדים, ליה, שגיב ועמית. המשפחה התגוררה ברמת גן. אבי היה בעל ואב מסור ואוהב. סיפרה שולמית חברת המשפחה: "היית איש של משפחה, אח נפלא, בן מסור ובן דוד יקר".

בשנת 2021 פרש מ"חשמל ישיר" אחרי עשרות שנים, והחל לעבוד בקבוצת "כהנא", שם ניהל את תחום השיווק והמכירות של חטיבת האנרגיה הסולארית.

אהבתו הגדולה הייתה דייג. היה לו ציוד מקצועי והוא נהג לדוג עם חברים בחופים שונים ברחבי הארץ. בסופי שבוע אהב גם לטייל עם משפחתו.

אדם נעים הליכות, מלא באהבה ונתינה ונכון לעזור לכולם.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

בשעת בוקר מוקדמת יצא אבי כהרגלו לדוג עם חברים, הם התמקמו בחוף זיקים. כשהחלו האזעקות הסתתרו השוהים בחוף במיגונית, חוליה של מחבלי חמאס הגיעה בסירות לחוף ופתחה באש לעברם. במקום נרצחו קרוב לעשרים אנשים.

אבי חסדאי נרצח על ידי מחבלים בחוף זיקים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 53. הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב. הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, אם ואחות.

על מצבתו כתבו אוהביו: "אבי יקר שלנו, האהבה שלך לדייג הייתה גדולה. באותו המקום שבו אהבת, מאיתנו נלקחת בטרם עת. אהוב שלנו, אותך לא נשכח. תישאר בליבנו לעד". נחקקו גם שורות עם ראשי תיבות שמו (אקרוסטיכון): "אדם מלא אהבה, בך רבה הנתינה, יחודי בדרך ובקסם שלך".

ספדה רעייתו: "אבי שלנו היקר, אהוב שלנו. התחביב שלך לדייג היה עצום, מלא בציוד לרוב דג פעמיים בשבוע. הדייג היה ממלא אותך, נותן לך אנרגיות טובות, כמה כיף היה לראות את החיוך והאהבה הזאת, שדאגת לעשות את שאתה אוהב. היו לך כמה חופים שבהם דגת ואחד מהם חוף זיקים. היה זה יום שבת השחורה 7/10/23 בבוקר חדרו מחבלים לחוף ורצחו אותך במיגונית. שם זה נגמר, נקטעו חייך וחיינו. קטעו את החיים איתך, את כל האהבה ההתרגשויות הכיף והחוויות שהיינו אמורים להמשיך לחוות איתך.

אבי שלנו. אתה אדם מדהים עם הרבה נתינה ועשייה, דואג שלא יחסר כלום, שלכל אחד תהיה הצלחה בעשייה ובמה שחפץ. אתה איש שיח מדהים, המשענת שלנו. תמיד היה עם מי לדבר, תמיד קשוב לכל דבר והיה עם מי להתייעץ. תמיד שאפת להצלחה בכול, ידעת לעשות זאת ממש טוב.

כמה כבוד כמה נתינה להוריך. תמיד היית שם בשביל אימך, עשית את המירב, תמיד אמרתי שהייתי רוצה שבעתיד כך יהיו ילדינו, כמוך. כך גם האהבה לאחותך והדאגה הקשר הטוב ביניכם. תמיד בשביל כולם, משפחה וחברים בעבודה שהייתה כמו משפחתך, ידעת להקשיב לכל אדם עם החיוך הייחודי שלך והנתינה והעזרה לכולם. ידעת להגיע ולגעת בכל אדם ואדם, ידעת לפצח גם את האנשים המאתגרים.

אבי אהובנו. חייך נגדעו בבת אחת, לא הצלחנו להיפרד. לנצח נזכור אותך, תמיד תישאר בליבנו. שנשמתך תהיה בגן עדן, אמן ואמן שאתה במקום הכי טוב. שולחת לך את אהבתי, אהבת ילדינו, אהבת אימך, אחותך וגיסך, משפחתך וחבריך".

כתב חברו קובי: "איש יקר אתה. עזרת, תמכת, תמיד בחיוך ונועם, יהי זכרך ברוך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי