תפריט נגישות

משה מושיקו ברבר ז''ל

בן אסתר ובנימין
נולד בב' באב תשל"ז, 17/7/1977
התגורר בחולון
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בא' באדר א' תשפ"ב, 2/2/2022
מקום אירוע: שכם
תאריך אירוע: י"ז בכסלו תשס"ד, 12/12/2003
הובא למנוחת עולמים בחולון
אזור: 8, גוש: 12, שורה: 38
הותיר: הורים ואח
משה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 84

קורות חיים

משה (מושיקו), בנם של אסתר ובנימין, נולד בישראל ביום ב' באב תשל"ז (17.07.1977). אח לברק.

נולד וגדל בחולון, למד בעיר בבית ספר "גאולים". מילדות התחנך לדרך ארץ ולמצוינות, ובייחוד בלטה בו תכונת כיבוד הורים.

משבגר עבר לגור בירושלים ולמד בישיבת "שובו בנים".

בשנת 2002 התרבו העימותים בין יהודים וערבים בעניין הגישה לקבר יוסף בשכם והודות לאומץ ליבו וכישוריו המבצעיים משה היה מראשי מארגני כניסות החסידים להתפלל בקבר.

עד מהרה נחשב לאחת הדמויות המשמעותיות ביותר בהיסטוריית הכניסות לשכם ולקבר. היה הארי שבחבורה, אדם אמיץ ושופע טקטיקות שהביא את הכניסות לשכם לשיאים בכל פעם מחדש. בלט כדמות מעניינת ומרתקת המשתלבת בסיפורו האקטואלי של קבר יוסף.

משה בורך באומץ לב וביכולת מבצעית ניכרת, והיה למפקד המבצעים בשטח. בהיותו אמיץ וזריז, חד מחשבה ומהיר תפיסה למד בימים ספורים את המפות ואת צירי הגישה לשכם, ובפעולות היה הפורץ הראשון לעיר ולקבר, המבקיע, הנווט וקצין הקשר.

"הוא נולד לוחם ונשאר לוחם", תיארו אוהביו, "היה גבר חסון, גבוה ומרשים מאוד. את כל התכונות הללו תיעל לעבודה הרוחנית, ועשה את כל המאמצים הפנימיים לעטות עליו דרך של קדושה מוחלטת".

בלילה שבין חמישי לשישי י"ז בכסלו תשס"ד (12.12.2003), בעת שקבוצה סיימה להתפלל בקבר ויצאה חזרה לירושלים, פתח מחבל באש לעבר הרכב שלהם. שבעה אנשים נפגעו מהירי ובהם משה, נהג הרכב, שנפצע קשה מאוד מכדור בראשו.

הוא אושפז בטיפול נמרץ בבית החולים בתל השומר אך לא התאושש. בשנים הבאות נותר במצב קשה מאוד, שהה זמן מה בבית החולים הסיעודי "רעות" ומאז 2007 היה בביתו ואימו טיפלה בו במסירות.

לקראת חנוכה תשע"ט (דצמבר 2018) פרסם נחמן וייס את הספר "קבר יוסף, כך נפרצה הדרך" והקדישו למשה הפצוע. בהקדשה כתב: "לחברי משה האהוב מכולם. על חלקו הרב והעצום בהיסטוריית דברי ימי קבר יוסף, למען הדור הזה ולמען הדורות הבאים". והמחבר תיאר אותו: "ה'נחשון', המצביא בשטח, האיש שבמאמציו נפתחה הדרך מחדש לקברו של יוסף הצדיק הטמון בשכם".

משה ברבר נפטר ביום א' באדר א' תשע"ב (02.02.2022), 18 שנים אחרי שנפצע. בן 44 במותו. הובא למנוחות בבית העלמין בחולון. הותיר הורים ואח.

משה נותר אהוב וחקוק בלב כל מכריו, ומהווה דמות להשראה עבורם.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי