תפריט נגישות

יוסף אסרף אצארף ז''ל

בן פרחה ושלמה
נולד בז' בניסן תרפ"ה, 1/4/1925
התגורר באשדוד
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בט"ז בניסן תשע"ט, 21/4/2019
מקום אירוע: תל קציר
תאריך אירוע: ב' בסיוון תשכ"ח, 29/05/1968
הובא למנוחת עולמים באשדוד
חלקה: ק6, שורה: 13
הותיר: שישה ילדים, נכדים, נינים ואח
יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

בנם של פרחה ורבי שלמה אצארף. נולד בז' בניסן תרפ"ה (01.04.1925) במרוקו, בכפר אולַד בֶרחיל. אח של אליהו, משה, מרדכי, חנה, עליה, אסתר ושימי.

יוסף גדל והתחנך במרוקו. אביו היה תלמיד חכם שהתחנך במרקש, רב ומלמד נודע במדינה, מוהל, חזן וכותב חידושי תורה. יוסף התחנך אצל אביו, ושאב ממנו את החינוך התורני.

כשבגר עקרו הוריו צפונה לבירה קזבלנקה, אך הוא ואחיו אליהו החליטו להישאר ביישוב שבו נולדו, והקימו עסק של מסחר בשווקים.

יוסף נשא לאישה את זוהרה, וב-1950 נולדה ילדתם הראשונה. בקיץ 1963 הם עלו לישראל עם ששת ילדיהם - אשר, שמעון, ניסים, ישראל-ציון, מזל ובת שבע. כאן נולד גבריאל-דוד.

עם עלייתם ארצה גרו בני המשפחה בטבריה. יוסף התקשה לפתח כאן מסחר, והחל לעבוד בחקלאות. עבד באזור עמק הירדן, בעיקר בשטחי קיבוץ תל קציר, ואחרי מלחמת ששת הימים (יוני 1967) עבד גם ברמת הגולן, שנכבשה על ידי ישראל.

בבוקר יום רביעי 29.5.1968 נפצעו שני פועלים בשדות קיבוץ תל קציר, כאשר עלו על מוקש נעל שהוטמן על ידי מחבלים ליד ברז מים. הפצוע קשה בפיגוע היה יוסף בן ה-43, שנזקק לטיפול ולשיקום ממושך אחרי שאיבד את שתי רגליו, עין ואצבע.

יוסף עבר שיקום בבית החולים תל השומר, וב-1972 עבר עם משפחתו לאשדוד. בשנים הבאות, למרות הסבל והמגבלות בדמות הפרוטזות כבדות המשקל שלו, התעקש להמשיך בחיים סדירים ככל שניתן. החל לעבוד ב"המשקם" באשדוד בייצור ואריזה, והתמיד בעבודה עד צאתו לגמלאות בגיל 67.

יוסף היה איש משפחה למופת. אב מסור, גידל את ילדיו בכוחות עצמו מאז שרעייתו נפטרה. עבד קשה כל ימיו, שכן ראה בעבודת האדמה בארץ הקודש ברכה והגשמה.

איש צנוע ועניו היה, איש ספר ואוהב אקטואליה, בעל חוכמת חיים אשר ידע לתת עצה לכל שואל. בעל אמונה חזקה בבורא עולם, ידע לקבל את הרע כפי שקיבל את הטוב, תמיד פעל בדרכי נועם ונצמד לדרך התורה.

חרף פציעתו הקשה והעובדה שנותר נכה עם מוגבלויות רבות היה בעל חוסן נפשי ושמחת חיים, בכל שלב בחייו שידר אופטימיות ואמונה. ידע לחזק את מי ששאפו לחזק אותו בעזרת החיוך שתמיד נסוך על פניו, בכל דבר ראה את חצי הכוס המלאה.

בשנת 2014 איבד את בנו גבריאל-דוד, שנפטר אחרי מחלה.

אחרי שנים של הליכה בעזרת פרוטזות הזהירו הרופאים את יוסף שבגילו המופלג הליכה זו פוגעת במפרקיו, אך בניגוד לעצתם הוא המשיך לנוע איתן, כדי להתנהל בצורה עצמאית ולא ליפול לנטל על אחרים. רק בשנותיו האחרונות, משאיבד את מאור עיניו, אושפז במרכז הרפואי "בית הדר" באשדוד.

יוסף אסרף נפטר בט"ז בניסן, מוצאי חג פסח תשע"ט (21.04.2019), כמה שעות אחרי שהשתתף בקריאת ההגדה. בן 94 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד. הותיר ארבעה בנים ושתי בנות, נכדים, נינים ואח.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי