תפריט נגישות

אורי אנסבכר ז''ל

בת נעאה וגד יוסף
נולדה בכ"ט באב תשנ"ט, 11/8/1999
התגוררה בתקוע
חללת פעולת איבה
בב' באדר א' תשע"ט, 7/2/2019
מקום אירוע: ירושלים
הובאה למנוחת עולמים בתקוע
הותירה: הורים וארבעה אחים ואחיות
אורי מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

אורי, בת נעאה וגד יוסף, נולדה ביום כ"ט באב תשנ"ט (11.08.1999) בישראל.

היא גדלה וחונכה ביישוב תקוע. "אורי ידעה לחיות כל רגע במלואו" סיפרה אימה, "כשהיא מחוברת לנשמה הגדולה שלה ומשם ידעה לפגוש במקומות של אנשים אחרים, מתחברת לנשמתם ומוסיפה הרבה אור".

אורי הייתה ילדה של מילים ואדמה, מחברת בין שמים וארץ בהרמוניה מופלאה. כתבה שירים רבים המבטאים את עולמה הפנימי ומאפשרים ריפוי וצמיחה.

באחד משיריה, שפורסם מיד לאחר הרצח והולחן בלחנים רבים, כתבה: "עשה / שיהא עולמי / עולם של שלום / עשי שיהא עולמך / עולם של שלום / שלום עולמים / שלום עלומים / זכרי / את העלמה שאת / את הדבש שהיה / לפני שרדו בך / נכסי לעצמך / מחדש / את המתיקות הזו / שהייתה / שלך / החיי את העלמה / ובראי לך עולם / עולם של שלום / לפני המשא ומתן שלך עם עצמך / ועם אהובייך / לפני ההסכמים / וההפרות / והמלחמות / עשי לך שלום / בתוכך".

לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון התנדבה לשירות לאומי במרכז "יעלים" בדרום ירושלים, העוסק בטיפול בשיטת טבע תרפיה בנוער בסיכון.

ביום חמישי ב' באדר א' תשע"ט (07.02.2019) יצאה אורי ממרכז יעלים לטייל ולכתוב ביער הסמוך לו, שם נרצחה על ידי מחבל פלסטיני שהגיע למקום.

אורי הייתה בת 19 בהירצחה. הובאה למנוחות בבית העלמין בתקוע. הותירה אחריה הורים וארבעה אחים ואחיות.

כשבוע וחצי לאחר הפיגוע נערכה בירושלים "צעדת האור" לזכרה של אורי.

פרויקטים רבים ויוזמות שונות, גדולות כקטנות, נולדו לאחר הרצח הנורא במטרה להמשיך את האור של אורי בעולם, בהם:

ארגון "נפש בנפש" השיק, בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, תכנית מיוחדת שנקראת על שם אורי ומטרתה תמיכה וליווי של בנות שירות לאומי עולות בודדות.

מיזם "רוקמות אור" שיזמה בת שבע סדן, ובו למעלה מחמשת-אלפים נשים מהארץ ומהעולם מכל הגוונים, רקמו פיסות בד לזכרה ולאורה. פיסות אלה נתפרו לחופה המשמשת רבים ביום חתונתם וכן נתפרו ליריעה ענקית המוצגת ברחבת "הקרדו" שברובע היהודי בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי