תפריט נגישות

כוכבה אבן חיים ז''ל

בת רבקה וששון
נולדה בח' באדר ב' תשל"ג, 12/3/1973
התגוררה בבית חגי
חללת פעולת איבה
בכ"ב באלול תש"ע, 31/8/2010
מקום אירוע: סמוך לחברון
הובאה למנוחת עולמים באשדוד
חלקה: 7, שורה: 17
הותירה: בעל ובת, הורים, שתי אחיות ואח
כוכבה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

כוכבה, בת רבקה וששון דיאי, נולדה בישראל בח' באדר ב' תשל"ג (12.03.1973). ילדה ראשונה להוריה, שכינוה כוכי. היא נולדה וגדלה באשדוד, למדה בבית ספר יסודי "שילה" ובאולפנה תיכונית בעיר. במהלך לימודיה הייתה חניכה ומדריכה בתנועת הנוער "עזרא". בהיותה הבכורה במשפחה שימשה תמיד דוגמה ומראת דרך לשתי אחיותיה ולאחיה בהתנהגותה, בצניעותה וביחסה לערכי הדת.

משבגרה המשיכה כוכבה ללימודים גבוהים במכללה לחינוך "ליפשיץ" בירושלים. בהמשך, על מנת לצרף ולאגור ידע בתחום בו עסקה - חינוך מיוחד באורינטציה של אוטיזם ותקשורת - למדה במיטב המכללות: מכללת "הרצוג", מכללת "אמונה" ואת התואר השלימה במכללת "בית וגן" בירושלים.

כוכבה נישאה למימון (מומי) אבן חיים, אותו הכירה בהיותה מדריכה בתנועת הנוער. בני הזוג החלו את חייהם המשותפים בקריית ארבע ובהמשך עברו ליישוב בית חג"י בדרום הר חברון. היא עבדה בגן ילדים בחינוך מיוחד באפרת, שם הייתה גננת לילדים בעלי מוגבלויות שונות.

בחודש טבת תש"ס (דצמבר 1999) נולדה הבת אודיה מזל. כוכבה הייתה אימא מסורה לבתה, דאגה לחנכה למצוות ולמידות טובות.

כוכבה אהבה את ארץ ישראל ואת בית חג"י, מקום מגוריה. ביתה היה פתוח לאורחים, וחיילים תמיד מצאו בבית ארוחה טעימה, מילה חמה וצוהר ליפי היהדות. היא דאגה במשך שנים לתמוך ולטפח את הנערים השוהים בכפר הנוער, אם זה בכיבוד ובממתק (כל יום!) ואם זה במילה טובה, בהשלמת ביגוד או סתם לארח נער שחפץ בכך.

כוכבה הייתה צנועה ומסרה נפשה על עם ישראל, בקריאת תהילים ובהפצת הצורך בשינון הלכות לשון הרע. תמיד דאגה לשיפור היחסים בין בני אדם ובין חלקי העם. כוכבה עקבה אחר לימודי הדף היומי, ומדי ערב טרחה להגיש כיבוד בשיעורי תורה - שתייה חמה ועוגיות, ובשבתות גם עוגות ופירות.

ביום שלישי 31.08.2010, יום תום החופש הגדול, השתתפה כוכבה במפגש הורים וילדים לקראת תחילת הלימודים בגן באפרת בו עבדה. בערב, בתום המפגש, אור לכ"ב באלול תש"ע, נסעה באוטובוס לקריית ארבע ושם עלתה לטרמפ אל יישוב מגוריה. במהלך הנסיעה אל בית חג"י תקפו מחבלים את הרכב בירי, ממנו נרצחו כל ארבעת הנוסעים ובהם כוכבה.

כוכבה נרצחה בשנה ה-38 לחייה. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין באשדוד. הותירה בעל ובת, הורים, שתי אחיות ואח.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי