תפריט נגישות

נריה כהן ז''ל

בן איילה ויצחק
נולד בי"ג בשבט תשנ"ג, 3/2/1993
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בל' באדר א' תשס"ח, 6/3/2008
מקום אירוע: ירושלים - ישיבת "מרכז הרב"
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
גוש: יז, חלקה: א, שורה: ג
הותיר: הורים ואחד-עשר אחים ואחיות
נריה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

נריה, בן איילה ויצחק, נולד בישראל בי"ג בשבט תשנ"ג. דור שישי לרבנים הגאונים מגדולי חכמי ג'רבא משושלת כהנים מיוחסת, ראב"ד ג'רבא הגאון רבי סאסי הכהן יהונתן זצ"ל וראב"ד ג'רבא הגאון רבי כלפון משה הכהן זצ"ל, ודור חמישי לרב ציון הכהן זצ"ל, שישב בכס הדיינות עם הגאון ר' כלפון.

נריה נולד וגדל בעיר העתיקה בירושלים. למד בתלמוד תורה "מוריה" והמשיך לישיבה לצעירים שליד ישיבת "מרכז הרב", שם נרצח.

כבר בילדותו בלטה בו שמחת חיים מיוחדת, ששבתה בקסמיה מגוון רחב של אנשים. הוא היה מתהלך גאה בסימטאות העיר העתיקה עטוף בטלית ותפילין, בדרכו לתפילות בכותל. אהב אהבה עזה את התורה ואת הארץ כולה.

נריה היה חניך אהוב מאוד בסניף "בין החומות" של תנועת בני עקיבא, ובחודשי הארגון היה משחק דרך קבע את התפקידים הראשיים. הוא אף נבחר להיות רב פורים בחודש אדר, בשל שמחת החיים וכושר המנהיגות שלו.

"לנריה הייתה האמת שלו", מספרים הוריו, "שאיתה היה הולך עד הסוף, ללא פשרות, בכל רבדי החיים, החל מההתנהלות בחיי היומיום הפרטיים וכלה בדברים הכלליים: את דיבורו הנכון, הח' והע' הדגושות, כולם הכירו. בתחילה הוא לא הקפיד על כך, אך משהבין את חשיבות העניין התאמן זמן רב עד שהדיבור הנכון היה שגור בפיו. דוגמה נוספת: לאחר עקירת ההתיישבות בגוש קטיף ובצפון השומרון הוא רשם את דעותיו בפתקים קטנים, שאותם הפיץ בין החברים, המשפחה וסתם אנשים שפגש".

נריה אהב לטייל בארץ ישראל. היה מטייל בה במסגרת הסניף, המשפחה וחבריו ללימודים. הוא למד הלכות שמיטה מעבר לנדרש בבית ספרו, וזאת לדבריו כדי להרגיש ממש מחובר לארץ.

לימוד התורה של נריה היה כלימוד תורה של אדם מבוגר. גם פה התגלתה האמת הפנימית שלו, שהיה שואל שוב ושוב עד שהיה מבין לגמרי את דברי התוספות, רש"י וכדומה. תמיד היה שוקד על לימודו בכל הרצינות, אך דבר זה לא פגע בשמחת החיים שלו אלא להיפך – הוסיף לה רובד נוסף, עמוק ואמיתי. את לימוד התורה לא היה שומר רק לעצמו, אלא היה לומד ומדבק אחרים בהתלהבות הלימוד.

משסיים את לימודיו בתלמוד תורה נרשם נריה ללימודים בישיבה מסוימת, אך לאחר פניית הישיבה לצעירים של "מרכז הרב" בדק שוב היכן המקום הטוב ביותר עבורו. הוא לא הצליח להחליט ולכן שלח לרב מרדכי אליהו שאלה היכן ללמוד. הרב ענה לו שילמד בישיבה לצעירים שליד ישיבת "מרכז הרב".

ביום חמישי בערב, אור לל' באדר א' תשס"ח, סמוך לשעה 20:30, פרץ מחבל חמוש לישיבת "מרכז הרב" בשכונת קריית משה בירושלים. בישיבה התכוננו באותה שעה לחגיגת "קדם פורים" לרגל ראש חודש אדר. המחבל עבר בין טורי השולחנות בספרייה וירה לעבר התלמידים שלמדו מספרי הקודש. שמונה תלמידים נרצחו ולמעלה מעשרה נפצעו, בטרם הצליח קצין צה"ל שגר בסמוך להיכנס לישיבה ולחסל את המחבל. אחד החללים במקום היה נריה, שהיה שקוע בלימודו.

בן 15 בהירצחו. נריה הותיר הורים ואחד-עשר אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בהר הזיתים, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי