תפריט נגישות

דוד פלדמן ז''ל

בן לובה ובוריס
נולד בכ"ב בתמוז תשל"ח, 27/7/1978
התגורר בקרית ים
חלל פעולת איבה
בכ' בתמוז תשס"ו, 16/7/2006
מקום אירוע: חיפה - מוסך הרכבת
הובא למנוחת עולמים בקריית ביאליק - צור שלום
גוש: א, חלקה: ח, שורה: 1
הותיר: הורים, אחות ואח
דוד מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 73

קורות חיים

דוד, בן לובה ובוריס, נולד בברית המועצות, בריגה בירת לטביה, בכ"ב בתמוז תשל"ח (27.07.1978). אח לנטע וללירון. עוד בטרם מלאה לו שנה עלתה המשפחה לישראל, לקריית ים. הוא למד בבית הספר היסודי "מפלסים" ובתיכון "רודמן" בעירו.

לאחר שירותו הצבאי כלוחם ביחידת חי"ר למד דוד במכללת הגליל המערבי בעכו ובמכללת אריאל, והוסמך כהנדסאי חשמל. בזמן לימודיו עבד כמאבטח בבתי הזיקוק לנפט. כשסיים את הלימודים החל לעבוד בתחום החשמל במוסך רכבת ישראל בחיפה.

דוד היה ידוע בצניעותו הרבה וביכולת הנתינה שלו. היה בעל ידי זהב, שאהב לעזור ולתקן כל בעיה שהתעוררה אצל מי ממכריו. מגיל צעיר היה אוהד מסור של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, שנכח ברבים מהמשחקים.

זמן קצר לפני מותו החליטו דוד וחברתו כרמית להינשא, וכבר החלו לתכנן את החתונה.

ביום ראשון כ' בתמוז תשס"ו (16.07.2006) בשעה תשע בבוקר, ארבעה ימים מתחילת מלחמת לבנון השנייה, נורה מטח קטיושות מלבנון לעבר חיפה. טיל אחד פגע פגיעה ישירה במחלקת שיפוץ הקרונות במוסך הרכבת בעיר התחתית. כתוצאה מכך נהרגו שמונה עובדים, בהם דוד, ונפצעו 23 אנשים.

דוד מת ימים אחדים לפני יום הולדתו ה-28. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בצור שלום, קריית ביאליק. דוד הותיר הורים, אחות ואח. סבו, ניצול השואה, נפטר מצער חודש אחרי מות נכדו.

על מצבתו של דוד כתבו בני המשפחה: "צעיר, עול ימים נלקחת מאיתנו. צוררים את נפשך הרכה הכריתו, קטלוך בדמי ימיך ואין מנחם. איכה זה נפלה עטרת ראשינו, אתה שהילכת קסם על לבבותינו.

אשרי האיש שליבו כה זך וטהור, איש טוב ומיטיב שידו תמיד מושטת לעזור. מילים לא העידו עליך כי אם מעשים, אף לא ביקשת שכר למעשיך הטובים, אכן מונע היית מכוחם של ערכים נעלים.

לא הספקת עוד להטביע את חותמך בעולם, לפני שאובדנך הפתאומי בנו הלם. את זכרך תמיד נישא בגאווה, ובעומק ליבנו ננצור את דמותך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי