תפריט נגישות

עשהאל עשי דמתי ז''ל

בן שושנה ומשולם
נולד בכ"ז בתמוז תשכ"ז, 3/8/1967
התגורר בקרית ים
חלל פעולת איבה
בכ' בתמוז תשס"ו, 16/7/2006
מקום אירוע: חיפה - מוסך הרכבת
הובא למנוחת עולמים בקריית ביאליק - צור שלום
גוש: א, חלקה: מ , שורה: 21
הותיר: אישה בהריון ובת, הורים, שתי אחיות ואח
עשהאל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 65

קורות חיים

עשהאל, בן שושנה ומשולם, נולד בישראל בכ"ז בתמוז תשכ"ז (03.08.1967). ילד רביעי להוריו, אח לעמיקם, רוחמה, אראלה ואבשלום. "עשי היה הדומיננטי, הבולט והכריזמטי מבין כולם", כתבה אחותו, "כתינוק בלטו גומות החן שעיטרו את לחייו ועיניים גדולות וחכמות ניבטו מפניו. הוא גדל להיות ילד חכם, שנון, חד כתער באבחנותיו ובעל יכולת התנסחות נדירה בכתב ובעל פה".

עשהאל גדל בכרמיאל, שם סיים בית ספר יסודי והמשיך לתיכון "אורט – הורוביץ". מהתיכון עבר לבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה, במגמת מכונאי מטוסים.

בסיום לימודיו התגייס עשהאל לחיל האוויר, ושירת כמכונאי מטוסים ברמת דוד. היה מסור לתפקיד וגאה בשירותו, וכשהתמנה לתפקיד פיקודי כ"פן צ'יף" הרגיש שמימש חלום. סיים שירות חובה והמשיך למספר שנות שירות קבע.

אחרי שחרורו מצה"ל היה עשהאל בעל מזנון לזמן מה, אחר כך עבד כמנהל אזור בחברת הטלוויזיה בכבלים ובשנת 2000 החל לעבוד כמכונאי ברכבת ישראל, במוסך בחיפה.

בשנת 2004 נשא עשהאל לאישה את טלי. בני הזוג הקימו את ביתם בקריית ים, שם נולדה ביוני 2005 הבת דניאל. חיי הנישואים והאבהות היו התקופה המאושרת ביותר בחיי עשהאל.

המשפחה הייתה ערך עליון עבור עשהאל. הקשר שלו להוריו היה הדוק מאוד, הוא אף חלם לגור קרוב אליהם כדי שיטפלו במשותף בילדיו והוא יטפל בהורים. קשר מיוחד היה לו עם אחייניו, אותם ליווה בחיי היום-יום והפגין מעורבות גבוהה בכל הקורה להם. מבחינתם הוא היה הדוד האולטימטיבי – יודע לפנק, אך גם מנחה, מטיף ומוביל אותם לחיים.

עשהאל היה אוטודידקט, אהב ללמוד ורכש עם השנים ידע כללי רב. התחום שאהב יותר מכול היה היסטוריה יהודית, נהג לקרוא חומר רב בנושא והפגין ידע ניכר בכל הקשור לעם היהודי. חלומו, לדבריו, היה להיות מורה להיסטוריה יהודית. אף שלא היה דתי ולא התחנך במוסד דתי גילה עניין רב ובקיאות בתנ"ך ומדי שבוע, כשנפגשה המשפחה כולה בבית ההורים, נהג להתפלפל עם אביו והפתיע בבקיאותו בפרשת השבוע ובניתוחה. הוא גם הצטיין בכתיבה קולחת, בשפה עשירה וביכולת ביטוי נדירה. אהב חידודי שפה ולשון, והתמחה בפתרון תשבצים.

בגיל צעיר, בעת לימודיו היסודיים, נבטה בעשהאל האהבה לכדורגל, ומאז היה אוהד מסור של קבוצת מכבי חיפה. גם אהבתו לחברים הייתה עבורו סם חיים וצורך קיומי, תמיד היה מוקף באנשים ובאשר הלך ידע להתחבר לסובבים ולהיות הדבק שמחזיק את החבורה.

ביום 12 ביולי 2006 החלה מלחמת לבנון השנייה ומאז נורו מטחי קטיושות רבים מלבנון לישראל. עם תחילת המלחמה לקח עשהאל את הוריו מביתם בכרמיאל לביתו בקריית ים, כיוון שסבר כי שם אזור מוגן יותר. בעת שהותם בביתו סיפר להם באושר רב כי טלי רעייתו שוב בהריון, ועד כמה הם מצפים להגדלת המשפחה.

ביום ראשון כ' בתמוז תשס"ו (16.07.2006) בשעה תשע בבוקר, ארבעה ימים מתחילת מלחמת לבנון השנייה, נורה מטח קטיושות מלבנון לעבר חיפה. טיל אחד פגע פגיעה ישירה במחלקת שיפוץ הקרונות במוסך הרכבת בעיר התחתית. כתוצאה מכך נהרגו שמונה עובדים, בהם עשהאל, ונפצעו 23 אנשים.

עשהאל היה בן 39 במותו. הותיר אישה בהריון ובת, הורים, שתי אחיות ואח. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בצור שלום, קריית ביאליק.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי