תפריט נגישות

שרבל מטר ז''ל

בן מונא ונאיל
התגורר בפסוטה
חלל פעולת איבה
ב, 4/10/2003
מקום אירוע: חיפה - "מקסים", כניסה דרומית לעיר
הובא למנוחת עולמים בפסוטה
הותיר: אח ושלוש אחיות
שרבל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

קורות חיים

שרבל, בן מונא ונאיל, נולד ביום 03.02.1980 בכפר פסוטה בגליל העליון. בן זקונים להוריו, אח צעיר לאחיו נמר ולאחיותיו לינא, סנא ואלזה. החל את לימודיו בבית הספר היסודי בכפרו, והמשיך לבית הספר התיכון המקיף במעלות-תרשיחא. כשהיה שרבל בן 13 איבד את אימו, שנפטרה לאחר מחלה סופנית.

בתום לימודיו התיכוניים עבד שרבל כמלצר במשך שנה במסעדת "מקסים" בחיפה, וחסך כסף למימון לימודיו האקדמיים. בהיותו בן 19 החל ללמוד משפטים במכללה האקדמית בנתניה. אחרי שנת לימודים נסע לארצות הברית, להמשיך שם את לימודיו. שישה חודשים עבד ולמד בארצות הברית, כשהוא גר בבית אחיו, עד שנאלץ לחזור לארץ לאחר שנודע לו כי אביו חלה באותה מחלה סופנית ממנה נפטרה אימו.

שרבל שב לארץ, ובמשך כמעט שנתיים טיפל באביו נאיל במסירות ובאהבה גדולה. הוא ליווה אותו בכל הטיפולים הקשים עד מותו של האב, בשנת 2002.

עם שובו לארץ חזר שרבל לעבוד כמלצר במסעדת "מקסים" בחיפה, שם עבד עד יומו האחרון. הוא תכנן לחסוך כסף כדי להשלים את לימודיו האקדמיים, שאף לקריירה אקדמית וחלם על הקמת משפחה חמה ואוהבת. אחרי מות אביו הוא לקח על עצמו, למרות היותו הצעיר במשפחה, את מלוא האחריות לטיפול בבית, בנוסף לעבודתו.

כל מי שהכיר את שרבל מעיד שהיה אדם מיוחד במינו. הוא התהלך כמו משב רוח נעים וחייך כמו מלאך, חיוך מתוק וממיס לבבות ששבה לב כל מכריו. קסמו האישי שנשפך מהכחול שבעיניו, שאפילו הכחול של הים לא היה בכוחו להתחרות בו, נתן לכולם השראה ותקווה לחיים.

שרבל היה צעיר עצמאי, אוהב ואיכפתי ללא גבול. הוא היה ניצוץ האור ומקור השמחה בביתו. נתן את הנשמה בכל אשר עשה, ומעולם לא איכזב את משפחתו. תמיד מלא בשמחה ובאהבת החיים, עם חלומות גדולים ורצון עצום להצליח למרות כל הטרגדיות שחווה בחייו.

על אף גילו הצעיר, הייתה לשרבל חוכמת חיים מיוחדת, שבזכותה היו חבריו סובבים אותו תמיד ומבקשים לקבל עצה טובה ותמיכה. הכול ידעו שניתן לסמוך עליו, בהיותו חבר נאמן ושומר סודות. היה מיוחד באדיבותו ובנדיבותו, מעולם לא סירב להגיש עזרה לכל נזקק ודאג שכל חבריו יסתדרו ויעזרו אחד לשני. שרבל נתן כבוד לכל אדם, חייכן תמיד ושוחר שלום היה, ואופן דיבורו הרך והתרבותי נתן לכל הרגשה שהעולם יפה וטוב.

בשבת בצהריים, 04.10.2003, פוצצה מחבלת-מתאבדת את חומר הנפץ שנשאה על גופה בתוך מסעדת "מקסים", בשד' ההגנה בכניסה הדרומית לחיפה, סמוך לים. בפיגוע נפגעו עשרות מיושבי המסעדה ההומה אדם. 21 אנשים נרצחו במקום, בהם שרבל שעבד במסעדה.

בן 23 במותו. שרבל הותיר אח ושלוש אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בכפר מגוריו, פסוטה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי