תפריט נגישות

מאיר חיים ז''ל

בן אידה ודוד
נולד בכ"ד בחשוון תרפ"ט, 7/11/1928
התגורר באזור
חלל פעולת איבה
בג' בשבט תשס"ג, 5/1/2003
מקום אירוע: תל אביב - רחוב נוה שאנן
הובא למנוחת עולמים בחולון
אזור: 1א, גוש: 13, שורה: 37
הותיר: אישה, חמש בנות ונכדים
מאיר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 67

קורות חיים

מאיר, בן אידה ודוד, נולד בטורקיה בכ"ד בחשוון תרפ"ט (07.11.1928). הוא גדל בטורקיה.

מאיר עלה לארץ בשנת 1945 והתיישב בקיבוץ כנרת, שם גר כארבע שנים. הוא התגייס לשורות הפלמ"ח והשתתף בקרבות של מלחמת העצמאות. בהמשך חייו, נטל חלק כחייל קרבי במרבית מלחמות ישראל.

מאיר היה נשוי לפורטונה, עימה הביא לעולם חמש בנות. הוא נודע בתור בעל ואב חם ומסור, אהוב ונערץ על הכול. מאיר התגורר עם משפחתו ביישוב אזור.

בשנת 1958 הגיע מאיר לצפות לראשונה במשחק כדורגל של בית"ר ירושלים. הוא התרשם ביותר ממשחקו של שאול מזרחי ומהאווירה החמה והמפרגנת של אוהדי הקבוצה. מיום זה ואילך היה לאוהד נלהב ומסור של הקבוצה, והיה מלווה אותה במשחקיה השונים ובאימוניה עד יומו האחרון. מאיר נודע בתור "הסבא של בית"ר" והיה לדמות נערצת בקרב האוהדים והשחקנים כאחד. הוא אף כיכב בסרט תעודה שסקר את קורותיה של בית"ר.

מאיר היה אדם חם ונמרץ עד יום מותו – "לנצח כנער מתבגר", העידה בתו. יפה תואר, אדיב ונדיב כלפי כול ותמיד סבבו אותו חברים וחברות לרוב, בכל הגילאים.

ביום ראשון 05.01.2003 נסע מאיר ללוות את אימון תחילת השבוע של קבוצת בית"ר ירושלים, כהרגלו מימים ימימה. בתום האימון, נסע לתל אביב והמתין בתחנה המרכזית הישנה לאוטובוס כדי לשוב הביתה. באותו זמן, סמוך לשעה 18:30 ביום ג' בשבט תשס"ג (05.01.2003), פוצצו במקום בזה אחר זה שני מחבלים-מתאבדים פלסטינאים חגורות נפץ שנשאו עמם. למעלה ממאה איש נפגעו, 23 בני אדם נרצחו בפיגוע הכפול, בהם מאיר.

בן 74 במותו. מאיר הותיר אישה, חמש בנות, 14 נכדים ונכדות ונינה אחת. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בחולון.

שיר לזכרו של מאיר, המבוצע בפי תמיר גל, מופיע באתר האינטרנט של בית"ר ירושלים: www.degel-bj.com.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי