תפריט נגישות

מרדכי מוטי אברהם ז''ל

בן מהין חנה וציון
נולד בב' בטבת תשי"ח, 25/12/1957
התגורר בבית שאן
חלל פעולת איבה
בכ"ג בכסלו תשס"ג, 28/11/2002
מקום אירוע: בית שאן
הובא למנוחת עולמים בבית שאן - חדש
גוש: ב, חלקה: 14, שורה: 5
הותיר: אישה וארבעה ילדים, הורים ואחים
מרדכי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

מרדכי (מוטי), בן מהין-חנה וציון, נולד בעיר ונהבנד שבפרס בב' בטבת תשי"ח (25.12.1957). אחיהם של ראובן, יהודה, יוסי, אבי ואילן. המשפחה עלתה לישראל בשנת 1958 והתיישבה בבית שאן. מוטי למד בבית הספר היסודי "חלוצים" בעירו, ואת לימודי התיכון עשה בקיבוץ שפיים.

לאחר שירות צבאי, מוטי למד במכללה בנתניה בחוג לעבודה סוציאלית. בשובו לבית שאן עבד כמדריך חבורות רחוב. אחר כך עסק במגוון עבודות: חשב שכר בעמידר ובחברה הכלכלית בעיריית בית שאן, איש מכירות במפעל הפיס באזורי תל אביב וירושלים, ובאחרונה היה איש מכירות של אתר בנייה באזור בית שאן. בנוסף, החל בלימודי כלכלה באוניברסיטת חיפה.

מוטי נישא לבלה ביום 30.08.1984. בני הזוג גרו בבית שאן. בשנת 1985 נולדה הבת סיון, ב- 1987 הבת דניאל ובסוף 1993 נולדו התאומים ליאור וליחן. מוטי היה בעל ואב מסור עד מאוד. לרעייתו התייחס כאל מלכה, והיה שותף מלא לקניות, לבישולים ולתחזוקת הבית. עם הילדים אהב לטייל, לשחות בסחנה כל יום שישי, לעבוד איתם בגינה ולשחק איתם כדורגל.

כל חייו הבוגרים היה מוטי מעורב בחיים הפוליטיים בבית שאן. הוא היה חבר מועצת העיר בשנתיים האחרונות לחייו, ובאחרונה אף שימש בתור חבר מרכז של תנועת הליכוד. מוטי היה מאוד מוכר ומקובל בעירו, פעיל ותיק למען העיר והתושבים.

בבוקר יום חמישי, כ"ג בכסלו תשס"ג (28.11.2002), מוטי יצא מביתו, "לבוש כמו חתן", כדברי רעייתו, זוהר כולו. הוא לקח יום חופשה מעבודתו כדי להתמסר כל כולו לבחירות הפנימיות בתנועת הליכוד, לקביעת מועמד המפלגה לראשות הממשלה לקראת הבחירות הכלליות בארץ. מהבוקר היה פעיל במטה התנועה בבית שאן, בצהריים יצא לאכול עם ילדיו וחזר לסניף.

זמן קצר אחרי כן הגיעו למקום שני מחבלים פלסטינאים ופתחו ביריות ובזריקת רימוני יד לעבר הנוכחים. שישה בני אדם נרצחו בפיגוע. מוטי היה בין הקורבנות הראשונים, הוא נורה מטווח אפס ומת במקום.

חייל משמר הגבול שנקלע לאזור חיסל את המחבלים.

מוטי היה בן 45 במותו. הותיר הורים, אישה וארבעה ילדים, וחמישה אחים. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בבית שאן.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי