תפריט נגישות

גל שילון ז''ל

בן סילביה ויעקב
נולד בכ"ו באדר א' תש"ל, 4/3/1970
התגורר בעמנואל
חלל פעולת איבה
בז' באב תשס"ב, 16/7/2002
מקום אירוע: עמנואל
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 4, גוש: 1, שורה: 3
הותיר: הורים, אישה ושלושה ילדים, שתי אחיות
גל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 76

קורות חיים

גל, בן סילביה ויעקב, נולד בישראל בכ"ו באדר א' תש"ל (04.03.1970). אח לרויטל, לקרן ולנמרוד, אשר נפטר בצעירותו.

גל גדל ברמת גן, למד בבית הספר "ויצמן" ובתיכון "הולץ" בחולון. בנוסף ללימודים היה חניך בתנועת הצופים, וחבר בקבוצת כדור-מים בקריית אונו. גם במוזיקה עסק גל, וניגן על פסנתר ומפוחית פה, כלי שלמד לנגן בו אצל גוגול, נגן המפוחית הידוע.

בתום לימודיו שירת גל בחיל האוויר. לאחר השירות הצבאי למד מינהל עסקים, ואז נסע לארצות הברית, שם שהה מספר שנים ועבד כטייס. זאת לאחר שגל למד והוסמך כטייס אזרחי. באותה תקופה הוא פיתח גם את תחביב הצלילה, ואף היה למדריך צלילה מוסמך.

אחרי כמה שנים בחו"ל גל שב לישראל. הוא חזר בתשובה, והחל ללמוד בישיבה. בשנת 1999 נישא לאילת לבית קאשי, גם היא חוזרת בתשובה, ובני הזוג גרו בבני ברק ואחרי כמה שנים עברו להתגורר בעמנואל. בשנת 2000 נולד הבן אור חיים, ובסוף 2001 נולדו התאומות גליה אסתר ושרה תפארת.

גל היה אברך בכולל בעמנואל, והיה מאושר בחייו ובמשפחתו. הוא התעמק בלימודי יהדות, ובביתו היה אוסף בן מאות ספרי קודש, וכן דברים מקוריים שכתב. חינוכו מבית הוריו היה תמיד לתת ולא לקבל, ולכן, אף כי לא היה אמיד, הוא נהג לארגן תרומות למשפחות נזקקות ולמוסדות. את כל גמילות החסדים עשה גל בצינעה, וללא ידיעת אף הקרובים לו ביותר.

ביום שלישי, ז' באב תשס"ב (16.07.2002), חזרו אילת שילון ושלושת ילדיה משהות בבית הסבא והסבתא בגבעתיים. הם נסעו באוטובוס דן בקו 189 מבני ברק לעמנואל, ונלוותה אליהם הסבתא זילפה קאשי. גל, אבי המשפחה, היה איתם בגבעתיים בתחילת החופשה ושב לעמנואל יומיים לפני כן. בשעה 15:00 בצהריים, כמאתיים מטרים לפני היישוב, הותקף האוטובוס ע"י חוליית מחבלים פלסטינאית שחבריה התחפשו כחיילי צה"ל. ההתקפה החלה בהתפוצצות מטען צד כבד, שניטרל את האוטובוס לחלוטין, ואחר כך – ביריות ובהשלכת רימונים אל תוך האוטובוס שעצר ולכלי רכב לידו. תשעה בני אדם נרצחו בפיגוע, וכעשרים נפצעו.

בירי המחבלים על האוטובוס נרצחו זילפה קאשי ונכדתה שרה תפארת, ונפצעו האם אילת שילון, בתה גליה אסתר ובנה אור חיים. תוך כדי ההתקפה התקשרה אילת לבעלה והודיעה לו על כך. גל וחבר מהיישוב מיהרו ברכב אל האוטובוס. בהגיעם הם נתקלו במחבל, שלבש מדי צה"ל ולכן טעו בזיהויו ופנו אליו בבקשת עזרה. המחבל ירה בגל למוות.

גל היה בן 32 במותו. הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב, לצד בתו וחמותו. הותיר הורים ושתי אחיות, אישה הרה, בן ובת. בת נוספת נולדה שבעה חודשים אחרי מותו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי