תפריט נגישות

אברהם יוסף חיים סיטון ז''ל

בן פנינה ומשה
נולד בכ' בחשוון תשמ"ה, 14/11/1984
התגורר בשילה
חלל פעולת איבה
בי"ח בסיון תשס"ב, 28/5/2002
מקום אירוע: איתמר
הובא למנוחת עולמים בשילה
שורה: 1
הותיר: הורים וחמישה אחים ואחיות
אברהם יוסף חיים מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 72

קורות חיים

אברהם, בן פנינה ומשה, נולד במעלה לבונה בכ' בחשוון תשמ"ה (14.11.1984). אחיהם של עליזה, גלעד, ציפורה, מיכל וידידיה. הוא גדל והתחנך ביישוב שילה שבשומרון, שם התיישבו הוריו כשעלו ארצה ב– 1980 מארגנטינה. אברהם למד בבית הספר לבנים "אהל שילה" ואחר כך בישיבת "חיצים" באיתמר.

אברהם היה ילד חברותי ביותר. הוא היה מדריך בתנועת הנוער "בני-עקיבא" – מדריך אהוב ומוערך בקרב חבריו לתנועה ואף בקרב הוריהם. פעמים רבות היו ניגשים אל אמו, פנינה, אנשים מהיישוב ואומרים לה: "יש לי משהו לספר על אבי", והכוונה הייתה תמיד לטובה. הכול הכירו את אברהם, הכול חיבבוהו בשל נועם הליכותיו ומזגו הטוב.

על אברהם נהגו לומר שידע דרך ארץ מהי, שהיה כולו בבחינת דרך ארץ. אנשים שפגשו בו רק לרגע, בטרמפיאדות שביישוב למשל, באו וביקרו את משפחתו לאחר מותו, מאחר שזכרו אותו לטובה. אברהם היה מותיר אחריו רושם בכל מקום שהיה, גם אם היה זה לרגע קט. הוא תמיד היה נכון לעזור לזולתו, תמיד היה דן את הבריות רק לכף הזכות.

אברהם היה חובב מוזיקה. הוא אהב לנגן בכלים שונים. במוצאי שבתות נהג להיפגש עם חברים ב"זולה" – מקום מפגש של בני נוער בירושלים, בו היו שרים ומנגנים וכן דנים בנושאי יהדות שונים.

בזמנו הפנוי, היה אברהם מתנדב בארגון "קו לחיים" – ארגון המספק תמיכה לילדים חולי סרטן - וזאת מתוך כוונתו הטהורה לעזור לנזקקים. מוריו של אברהם מספרים שהיה בחור כה נפלא, עד כי הפעמים היחידות בהן העירו לו היו כשנאלץ להחמיץ שיעור לטובת התנדבויותיו השונות. אברהם היה אחד מ– 1,500 תלמידים שביקשו להתקבל למחנה הקיץ של "קו לחיים", המוקדש כולו לעזרה לילדים חולים. הוא לא זכה לדעת שהתקבל.

אברהם עמד להתגייס לצה"ל בקרוב, והוא רצה מאוד לשרת ביחידה קרבית. הוא חיכה לכך בכיליון עיניים, ביקש בכל מאודו לתרום את חלקו למדינה.

בערב שלישי, י"ח בסיוון תשס"ב (28.05.2002), סביב השעה 23:00, התפרץ מחבל פלסטינאי למתחם הישיבה התיכונית באיתמר, בה למד אברהם. המחבל נכנס למקום דרך מגרש הכדורסל, נתקל שם בשני תלמידים, ירה לעברם ורצח את גלעד שטיגליץ. משם התקדם המחבל ונכנס למבנה הישיבה. הוא נתקל באברהם ובחברו נתי ריאחי, שהחלו לרוץ במדרגות אך נרצחו ביריות המחבל.

זמן קצר לאחר מכן הצליח אחד ממורי הישיבה, קצין במילואים, לחסל את המחבל באקדחו האישי.

אברהם היה בן 17 במותו. הותיר הורים וחמישה אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בשילה.

הוריו של אברהם בחרו להקים בשילה "בית מדרש לנוער" לזכרו של בנם ולזכר חברו הטוב, שמואל ירושלמי, שנרצח אף הוא בפיגוע חבלני שלושה שבועות מאוחר יותר. המקום יצויד בספרי קודש ויהווה בית מפגש ללימודים בצוותא ולפעילות של פעילי "בני-עקיבא".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי