תפריט נגישות

רחלי חלי לוי ז''ל

בת אביגיל ועמוס
נולדה בכ"ז באלול תשמ"ד, 24/9/1984
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בט"ז בניסן תשס"ב, 29/3/2002
מקום אירוע: ירושלים - קרית יובל
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מח, חלקה: ז, שורה: א
הותירה: הורים ושני אחים
רחלי מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

רחלי, בת אביגיל ועמוס, נולדה בחולון בכ"ז באלול תשמ"ד (24.09.1984). אחות צעירה לגיא, עשר שנים אחריה נולד אחיה קובי. היא גדלה בארצות הברית מגיל חצי שנה עד גיל תשע וחצי, ושם החלה את לימודי היסוד.

כשנתיים אחרי חזרת המשפחה מארצות הברית לישראל נפרדו הוריה של רחלי. אביה נשאר בתל אביב, ורחלי, אימה ואחיה – עברו לירושלים. רחלי למדה בבית הספר היסודי "משה שרת". את לימודי התיכון עשתה בתיכון "זיו" בבית הכרם. היא למדה במגמת אמנות צילום. כחודש לפני מותה, והיא בכיתה י"ב, הציגה את תמונותיה בתערוכה בבית הספר. בתמונות ראו מים רבים – מים שתמיד כה אהבה.

רחלי הייתה תלמידה שקדנית, שהגיעה להישגים גבוהים למרות קשיים רבים שפקדו אותה מאז שחזרה לישראל. היא הייתה נערה יפייפיה, מטופחת ומסודרת, שהקפידה על הופעתה תמיד. בעלת חוש אסתטי מפותח, חובבת נוי ויופי. לאורך השנים היא הייתה כמו אימא קטנה לאחיה הצעיר, קובי. בסבלנות רבה נהגה לספר לו סיפורים בלילות, מתוך מאות סיפורים שידעה, עד שנרדם.

רחלי הייתה טיפוס ביישן משהו, שהמעיטה בשיחות, אבל הרבתה לכתוב על חייה ועל חלומותיה. היא גם אהבה מאוד לקרוא, תמיד נראתה עם ספר בידה. בצאתה לחנות ביום מותה השאירה על הספה את הספר "שבועת רחל", שבו הייתה שקועה באותו יום.

רחלי בלטה כספורטאית מצטיינת. היא עסקה במקצועות ספורט רבים והקדישה לכך זמן רב. בצבא רצתה לשרת כמד"סית (מדריכת ספורט).

לאורך שנים רחלי חלמה לחזור להתגורר בארצות הברית, אך בטיול שעשתה שם בקיץ שלפני מותה היא שינתה את דעתה, וקבעה כי ישראל היא המקום בו תבלה את שארית חייה.

באחר הצהריים של יום שישי, ט"ז בניסן, חול המועד פסח תשס"ב (29.03.2002), פוצצה את עצמה מחבלת פלסטינאית כבת 16 בסופרמרקט שבשכונת קריית יובל בירושלים. כ– 30 בני אדם נפצעו כתוצאה מהפיצוץ ושניים נרצחו, רחלי ושומר הביטחון המקומי.

רחלי הגיעה לסופרמרקט לקנות תבלינים למאכלי השבת והחג. היא עמדה בכניסה לחנות בעת שאיש הביטחון, חיים סמדר, עצר את המחבלת מלהיכנס, וכשזו פוצצה את המטען שעליה שניהם נרצחו.

רחלי הייתה בת 17 שנים וחצי במותה. הותירה הורים ושני אחים. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי