תפריט נגישות

עטרה ליבנה ז''ל

בת לין וטוביה
נולדה בט"ו בכסלו תשמ"ז, 17/12/1986
התגוררה בחניתה
חללת פעולת איבה
בכ"ח באדר תשס"ב, 12/3/2002
מקום אירוע: סמוך לקיבוץ מצובה
הובאה למנוחת עולמים בקיבוץ חניתה
גוש: ימני, חלקה: 2, שורה: 11
הותירה: אב, שתי אחיות ואח
עטרה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

עטרה, בת לין וטוביה, נולדה בחיפה בט"ו בכסלו תשמ"ז (17.12.1986). אחות צעירה למרב ולטליה, שלוש שנים אחריה נולד אחיה יונתן. "עטרה הייתה תינוקת נוחה, עירנית וחקרנית", סיפר אביה, "היא התחילה ללכת בגיל עשרה חודשים והייתה עם אופי של מנהיגה כבר מהגן... כבר מגיל הגן לא הסכימה שאימא תבחר לה בגדים לבוקר, והייתה מוציאה בעצמה את הבגדים מהארון". היא גדלה בקיבוץ חניתה, ולמדה בבתי הספר "חופי הגליל" ו"סולם צור", שבקיבוץ גשר הזיו.

עוד בימי בית הספר היסודי אובחנה אצל עטרה דיסלקציה. מאז, בהמלצת בוחנת מקצועית, הייתה מבצעת תרגילי קריאה שונים. אחרי זמן מה השתפרה עד כדי כך, שהייתה משמשת דוגמה אצל היועצת שלה להתמדה ולנחישות אשר יכולות לנצח את הפרעת הדיסלקציה. בזכות התרגילים גם השתפרו מאוד הישגיה בלימודים, ועטרה הייתה לתלמידה מצטיינת.

עטרה גדלה והייתה לילדה יפייפיה, נבונה, עצמאית, בעלת רגישות גבוהה לסביבתה וכשרונות לרוב. היא השתתפה בחוגי דרמה וציור. מבין בעלי החיים החיה האהובה עליה הייתה הנמר. שתי תמונות של נמרים תלויות בחדרה, ועטרה אף עשתה עבודות שונות לבית הספר על חיה זו.

ככל שבגרה הפכה עטרה לבעלת ביטחון עצמי רב יותר ויותר, אך יחד עם זאת נשארה תמיד צנועה ובלתי מתנשאת. היא הייתה טיפוס ספונטני, נטתה לפעמים למצבי רוח, והבריות אהבוה בשל אופיה המיוחד ומראה הכובש.

עטרה נמשכה אחר תחומי ספורט שונים. היא הייתה חלק מנבחרת הכדור-עף של בית ספרה, ומן האצניות המצטיינות כבר בימי בית הספר היסודי. כספורטאית מצטיינת זכתה בתחרויות רבות מגיל צעיר. כשבועים וחצי לפני מותה השתתפה בתחרות ריצה בין בתי הספר שנערכה בתל חי. בסיום התחרות נבחרה לעלות בתור נציגת בית ספרה, על מנת לקבל את גביע המקום הראשון מידי שרת החינוך, לימור לבנת.

תחביב בולט של עטרה היה המטבח. היא אהבה לאפות ולבשל, והייתה עומדת שעות ארוכות לצד אימה ולומדת את רזי הבישול. היה לה אוסף גדול של מתכונים לעוגות ולתבשילים, ולעתים תכופות הייתה מכינה מטעמים לאהוביה.

בצהרי יום שלישי כ"ח באדר תשס"ב (12.03.2002), סיימה עטרה לעבוד במכבסת הקיבוץ. היה זה יום העבודה הקבוע שלה, והיא עבדה יחד עם אימה, לין. לאחר שהתארגנה בביתה שבה למכבסה, על מנת שאימה תקפיץ אותה לקיבוץ מצובה הסמוך, שם גר החבר של עטרה. השתיים היו בדרכן, כאשר סביב השעה 12:30, בכביש שלומי-כברי, כמאתיים מטר לפני מצובה – פתחו לפתע שני מחבלים באש ממארב על המכוניות הנוסעות בדרך. המחבלים, שחדרו מלבנון, היו מחופשים לחיילי צה"ל והיו חמושים ברובים וברימוני יד. כתוצאה מהירי נפצעו עשרה בני אדם ושישה נרצחו, בהם עטרה ואימה לין.

כוחות הביטחון, שהגיעו למקום זמן קצר לאחר מכן, חיסלו את המחבלים.

עטרה הייתה בת 15 במותה. הותירה אב, שתי אחיות ואח. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בקיבוץ חניתה, לצד אמה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי