תפריט נגישות

נחמי'ה עמר ז''ל

בן אילנה ויוסף
נולד בכ"ה בשבט תשמ"ז, 23/2/1987
התגורר בקרני שומרון
חלל פעולת איבה
בה' באדר תשס"ב, 16/2/2002
מקום אירוע: קרני שומרון
הובא למנוחת עולמים בקרני שומרון
גוש: א, חלקה: 1, שורה: 10
הותיר: הורים וחמישה אחים ואחיות
נחמי'ה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 72

קורות חיים

נחמי'ה, בן אילנה ויוסף, נולד ביישוב אלון מורה שבשומרון בכ"ה בשבט תשמ"ז (23.02.1987). אחיהם של ירון, דרור, יפית, משה ואבי'ה. הוא למד בבית הספר "משואה" בקרני שומרון והמשיך לישיבת "בני חיל" ביישוב קדומים.

נחמי'ה היה ילד חביב, חייכן, בדרן ואהוב על כל הסובבים אותו. הוא השתייך לתנועת הנוער "בני עקיבא". מקטנות התגלו בו כשרונות של אמן, הוא אהב לצייר ולפסל ובבית הוריו יש כמה יצירות מעשה ידיו. כן היה ספורטאי מצטיין, בעיקר הצטיין בהחלקה על גלגיליות, היה קופץ ומדלג בקלילות מעל מדרגות ומעקות.

נחמי'ה נהג תמיד לעזור לזולתו. לשם המחשה, הוא חנך ילד בכיתה א' עם בעיות קשב וריכוז, בעיות שהתגלו אף בו בעבר, והיה בכך כדי לקרב בין השניים. הוא נודע כילד של שלום. נהג לפייס בין ילדים, לחזק את ידיהם של ה"לא מקובלים" ולקרבם למרכז. הכול אהבוהו אהבת נפש: בני משפחה, שכנים, מכרים – מבוגרים וילדים כאחד.

במוצאי שבת ה' באדר תשס"ב (16.02.2002), עשרה ימים לאחר יום הולדתו ה– 15, יצא נחמי'ה אחרי ה"הבדלה" עם שלושה מחבריו כדי לאכול פיצה ולבלות בקניון ביישוב קרני שומרון, במרכז "יובלים". סמוך לשעה 19:40 ניגש לפתע מחבל-מתאבד פלסטינאי אל שולחנם, הניח ידו על כתף נחמי'ה ואמר בקול: "נתראה בשמים". המחבל חייך אליהם ואז פוצץ את עצמו. נחמי'ה נרצח במקום.

אחיו של נחמי'ה, משה, שנכח אף הוא במקום ונמצא משוחח עם חבר כעשרה מטרים מנחמי'ה, חש מיד אל אחיו וחיבקו, ולא עזבו עד שבאו המחלצים הראשונים. הוא לא היה מסוגל לדבר במשך כמה ימים אחרי האירוע מרוב הלם.

בן 15 היה נחמי'ה במותו, הותיר הורים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקרני שומרון.

כחודש לפני שנרצח, נחמי'ה צייר ציור שהיה אהוב על הוריו במיוחד. הציור מוסגר ונתלה בסלון. בשבוע האבל שכפלה המשפחה את הציור, צירפה אותו לתמונה של נחמי'ה ולשיר פרי עטו של אחד מאחיו, וכמאה וחמישים עותקים של נוסח זה חולקו בין חברים ובין בני משפחה.

מתוך דברים שכתבה המשפחה לזכרו: "נחמי'ה, כך נקראת בפי אוהבים, חיית אתנו 15 שנים. נשמה טהורה… מלאך של מטה… ברגע אחד מאתנו הלכת – למה אתה? מתנה משמים, נער של צחוק עם אור בעיניים. עכשיו מבינים, זה ברור כל כך – הלכת מאתנו כי חסר לו מלאך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי