תפריט נגישות

מירי אוחנה דדון ז''ל

בת מרצדס וישראל
נולדה בכ"ט בתשרי תשי"ז, 4/10/1956
התגוררה בחמרה
חללת פעולת איבה
בכ"ה בשבט תשס"ב, 6/2/2002
מקום אירוע: חמרה
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 3, גוש: 12, שורה: 34
הותירה: בעל, שני בנים ובת, אח
מירי מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

מירי, בת מרצדס וישראל דדון, נולדה בטטואן שבמרוקו בכ"ט בתשרי תשי"ז (04.10.1956), אחות ליוסי. למדה בבית הספר "אליאנס" שבעיר הולדתה. בגיל צעיר עברה עם משפחתה לעיר סאוטה שבספרד. בחודש נובמבר 1969 עלתה עם אחיה, ללא הוריהם, למדינת ישראל ונקלטה בבית הספר החקלאי "עיינות".

בתחילת תקופתה ב"עיינות" למדה מירי לימודי אולפן. לאחר מכן התקבלה ללימודי מקצועות התיכון, לימודים אשר סיימה בהצטיינות שלוש שנים אחרי כן. מירי אהבה את החיים ב"עיינות" – היא אהבה את העבודות החקלאיות, הצליחה בלימודיה ונהנתה מחיי חברה פעילים. בסיום תקופה זו, פנתה ללימודים אקדמיים במכללת "בית ברל", שם השתלמה בהוראת לשון ותנ"ך לתלמידי חטיבות הביניים.

בשנת 1976 מירי נישאה לחביב אוחנה, אותו הכירה ב"בית ברל". לאחר שנולדה הבת הבכורה, מיכל, התיישבה בשנת 1980 המשפחה הטרייה במושב חמרה שבבקעת הירדן. מכאן ואילך הקדישה מירי את חייה לטיפוח משפחתה ומשק הבית. במרוצת הזמן נולדו שלושת ילדיה הנוספים: עודד, יונתן ויעל. עבור בני המשפחה שימשה מירי עמוד התווך, ואת הערכים שרכשה במהלך חייה – אהבת המולדת, כיבוד הזולת וחריצות – הנחילה להם.

בת הזקונים של מירי, יעל, נולדה בשנת 1990 עם מום בעמוד השדרה. מרגע הולדתה הקדישה מירי את כל כולה לטיפול בילדה ולטיפוחה המסור. היא ליוותה את יעל לכל אורך הדרך במסכת הטיפולים שהיה עליה לעבור, לרבות שורה של ניתוחים מסובכים. מירי דאגה יומם וליל לכל צרכי בתה – הפיזיים והמנטליים כאחד – ונאבקה לא אחת, בשמה ולטובתה, ברשויות ובהחלטותיהן.

מירי הייתה אשת משפחה בראש ובראשונה, אם למופת אשר חינכה את ילדיה להשכלה ולדרך ארץ. כל חייה שימשה אוזן קשבת וכתף ליקיריה, ואלה הוקירו אותה בשל כך וביקשו את קרבתה תמיד. היא הייתה אדם מלא שמחת החיים, אהבה ללכת להצגות תיאטרון ולסרטים, לבלות סופי שבוע עם בני ביתה ובחברת חברותיה הטובות. למרות שפעילויות מסוג אלה היו כרוכות בדרך כלל בסידורים מיוחדים בשל מיקומו המרוחק של המושב, היא לא ויתרה עליהן והייתה עושה את כל שהיה נדרש כדי לממשן.

ביום רביעי בלילה, כ"ה בשבט תשס"ב (06.02.2002), חדר מחבל פלסטינאי למושב חמרה מחופש לחייל צה"ל. הוא רצח חייל מילואים שנקרה בדרכו. אחר כך הסתובב זמן מה במושב, תוך שהוא יורה לכל עבר. מקומיים החלו לרדוף אחריו, והמחבל נמלט אל עבר בית משפחת אוחנה. הוא פרץ אל הבית ורצח ביריות את מירי ואת בתה יעל.

כוחות צה"ל, שהגיעו מאוחר יותר, פרצו אל הבית וחיסלו את המחבל.

מירי הייתה בת 45 במותה. הותירה בעל ושלושה ילדים. היא הובאה למנוחות, לצד בתה, בבית העלמין ירקון בתל אביב.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי