תפריט נגישות

ציציליה קוזמין וינגויז ז''ל

בת סופיה ואלי
נולדה בכ"א באב תרפ"ג, 3/8/1923
התגוררה בחיפה
חללת פעולת איבה
בי"ז בכסלו תשס"ב, 2/12/2001
מקום אירוע: חיפה - חליסה, קו 16
הובאה למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: ו, חלקה: סט, שורה: 67
הותירה: בן ונכד
ציציליה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 74

קורות חיים

ציציליה, בת סופיה ואלי וינגויז, נולדה באודסה שבאוקראינה בכ"א באב תרפ"ג (03.08.1923). בת למהנדס בניין ולעקרת בית. היא גדלה באודסה ולמדה בגימנסיה המקומית עד שנת 1941.

בתחילת מלחמת העולם השנייה עזבו ציציליה ואימה את העיר לאזור צפוני יותר למשך כשנה, מסיבות בטחוניות. משם נדדו השתיים לאוזבקיסטן. אביה של ציציליה התגייס באותו זמן לצבא, ונהרג בקרב בשנת 1942. בתום המלחמה שבו ציציליה ואימה לאודסה.

בשנת 1948 נישאה ציציליה לפטר קוזמין, ימאי. ב– 1950 נולד בנם היחיד, יבגני. ציציליה עבדה בשנים אלה במחלקת השכר של תחנת הכוח באודסה. בשנת 1968 נפטר פטר ממחלת לב, ומאז ועד מותה ציציליה נותרה באלמנותה. היא עבדה בהנהלה של בית מלון מקומי עד שנת 1974, ובחמש-עשרה השנים הבאות עבדה בהנהלה של קרקס אודסה.

בשנת 1975 הייתה ציציליה לסבתא, כשלבנה יבגני נולד בן שנקרא על שם הסב המנוח, פטר. ציציליה נטלה חלק נכבד בגידולו של הנכד ובחינוכו הטוב.

בשנת 1990 עלו לישראל כל בני המשפחה, והתיישבו בחיפה. ציציליה אהבה את החיים בחיפה. היא הרבתה להתנדב בבסיסי צה"ל הקרובים, ובאופן כללי – אהבה להשתתף בפעילויות ציבוריות. קרוביה מספרים כי העניקה לרבים סביבה חום ואהבה, והכול הוקירו אותה בשל כך ואהבוה במאוד. היא ציפתה בכליון עיניים להולדת נינתה הראשונה, שעתידה הייתה להגיע לעולם בשנת 2002.

בשעות הצהריים של יום ראשון, י"ז בכסלו תשס"ב (02.12.2001), עלה על אוטובוס "אגד" בקו 16, העושה את דרכו בשכונת חליסה בחיפה, מחבל פלסטינאי חמוש בחגורת נפץ. הוא שילם, ומייד פוצץ את עצמו. 15 נוסעים נרצחו, בהם ציציליה. עשרות בני אדם נפצעו בדרגות שונות.

ציציליה הייתה בת 78 במותה. הותירה בן ונכד. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בחיפה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי