תפריט נגישות

גולן תורג'מן ז''ל

בן עדנה ואפרים
נולד בכ"ה בתמוז תשמ"ו, 1/8/1986
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ז בכסלו תשס"ב, 1/12/2001
מקום אירוע: ירושלים - בן יהודה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: מערבים ירושלים, גוש: 9, חלקה: 9, שורה: 28
הותיר: הורים, שני אחים ושלוש אחיות
גולן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 77

קורות חיים

גולן, בן עדנה ואפרים, נולד בירושלים, בבית החולים "הדסה" בהר הצופים, בכ"ה בתמוז תשמ"ו (01.08.1986). בן זקונים במשפחה ברוכת ילדים, אחיהם של אורלי, אמירה, משה, יפעת ואבי, "אחיו הקשישים" – כפי שנהג לכנותם בחיבה. הוריו, אחיו ואחיותיו בחרו את שמו – גולן – בהצבעה דמוקרטית חשאית.

גולן גדל בשכונת פסגת זאב, למד בבתי הספר "איש שלום" ו"קריית חינוך צפון". הוא היה ילד יפה תואר, טוב לב, חייכן תמידי ומלא שמחת חיים. בין מאפייניו הבולטים היו אהבת הבריות, כשרון חברתי וכשרון טכני. הוא רכש חברים רבים, בבית הספר ומחוצה לו, בירושלים ובסביבותיה.

גולן היה מגיל צעיר בוגר בהתנהגותו. הוא נהג לעזור לאימו בעבודות הבית, לעשות בייביסיטר לאחייניו, לנקות את הרכב המשפחתי, ותמיד תמיד עם חיוך על פניו. בזכות החוש הטכני המפותח שלו תיקן בקלות כל תקלה בבית. כשמי מבני המשפחה היה מבקש לתגמלו בצורה כזו או אחרת היה מבטל זאת במחי יד, וכאשר הביעו הערכה למעשיו היה נבוך.

גולן נמשך אחר הכדורגל – היה "אוהד שרוף" של בית"ר ירושלים, וכן אהב מוזיקה (בפרט מוזיקה מזרחית), משחקי מחשב ועוד רבות. הוא היה ילד עצמאי שלא אהב ליטול דמי כיס מהוריו, אלא העדיף לעבוד בזמנו הפנוי ולהרוויח את כספו בכוחות עצמו. בשעות אחר הצהריים עבד בניקוי הבניין בו גר, ובחודשים האחרונים לחייו עבד כמלצר באולמי "מונדיאל" בירושלים, שם נודע כעובד חרוץ ונאמן.

ביום חמישי 29.11.2001 נבחר גולן לשמש בבית ספרו נציג מועצת התלמידים, ומורותיו אמרו בינן לבין עצמן שזו בחירה שאין טובה ממנה. אך הוא לא הספיק להוכיח את עצמו בתפקיד.

במוצאי שבת י"ז בכסלו תשס"ב (01.12.2001) ביקש גולן לחגוג עם כמה מחבריו לרגל יום ההולדת של שניים מהם. הם יצאו לבלות במרכז ירושלים. בשעה 23:30, לאחר שיצאו ממסעדת "ריף-רף", עמדו הארבעה במדרחוב בן-יהודה ופטפטו. באותו רגע התפוצץ מטען חבלה אשר נשא על עצמו מחבל-מתאבד פלסטינאי שנעמד קרוב אליהם. היה זה פיצוץ ראשון בסדרה מאורגנת של שלושה מטענים בערב אחד – שניים בצורת חגורות נפץ שנשאו המחבלים ואחד בצורת מכונית ממולכדת. בליל דמים זה נרצחו 11 צעירים, ונפצעו מאות. בין החללים היו גולן וחברו אסף אביטן, שניהם בני פסגת זאב.

גולן היה בן 15 במותו, הותיר הורים, שני אחים ושלוש אחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

לעילוי נשמתו של גולן הודפסו סידורי תפילה (סידור "פאר ישראל השלם" וסידור מנחה וערבית "פאר הקודש"), וכן ספרי תהילים.

משפחתו של גולן כתבה והפיקה ספר זיכרון, בו הוכנסו קטעים מן העיתונות שסיקרו את שרשרת הפיגועים, דברי חברים ובני משפחה וכן דברים מקורותיו של גולן בימי חייו הקצרים.

בית ספרו של גולן הדפיס חוברת לזכרו, וכן ערך טקס מכובד ביותר בו נכחו מאות צעירים מבית הספר ומחוצה לו. במסגרת הטקס שר אביו של גולן, אפרים, שיר מרגש שכתב והלחין לזכר בנו. גם בית הספר היסודי בו למד גולן ערך טקס לזכרו, בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי