תפריט נגישות

רבקה ריקי חדד ז''ל

בת אונדרה ומשה
נולדה בכ"ד בתמוז תשל"א, 17/7/1971
התגוררה ביקנעם עילית
חללת פעולת איבה
בי"ז בכסלו תשס"ב, 2/12/2001
מקום אירוע: חיפה - חליסה, קו 16
הובאה למנוחת עולמים ביבנאל - בית גן
שורה: 1
הותירה: אם, בעל ושני ילדים, אחים ואחיות
רבקה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 67

קורות חיים

רבקה (ריקי), בת אונדרה ומשה דקסטרו, נולדה בעכו בכ"ד בתמוז תשל"א (17.07.1971). אחותם של חיים, אילנית, איציק ואתי. היא גדלה והתחנכה במושב נטועה שבגליל המערבי. בילדותה עברה השתלת כליה, שנתרמה לה ע"י אימה.

משבגרה, ריקי נישאה למיכאל (מיקי) חדד. לבני הזוג נולדו שני ילדים: בת אל נולדה בסוף 1993, ואלמוג נולד בתחילת שנת 1998. המשפחה הקימה את ביתה ביקנעם. ריקי הייתה מסורה לבעלה ולביתם המשותף בכל נימי נפשה. היא קרנה באור והייתה מפזרת סביבה אך תחושות טובות של שלום.

ריקי הייתה טובת לב, חייכנית תמידית ומסבירה פנים לכל. בקרב שכנותיה נודעה כמי שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות, ומאוד אוהבת לעזור לזולתה.

ריקי הייתה מעל לכול אימא. היא הקדישה את כל כולה לגידול ילדיה, דאגה תמיד לכל צורכיהם, הקפידה על הופעתם, על חינוכם הטוב ועל השכלתם. ילדיה היו כרוכים אחריה והיו כמוה, טובים ושמחים, אדיבים לכל אדם ואדם. כשריקי הייתה מתבשרת ממוריהם בבית הספר או בגן כמה מוכשרים ומצטיינים הם ילדיה, היא הייתה המאושרת באדם.

בבוקר יום ראשון, י"ז בכסלו תשס"ב (02.12.2001), נסעה ריקי לבקר את סבתה, אשר שהתה בבית החולים "פלימן" בחיפה לאחר ניתוח. לאחר ששהתה עמה מספר שעות היא נפרדה ממנה לשלום ופנתה לשוב הביתה. סביב השעה 12:00 בצהריים עלתה על אוטובוס "אגד", קו מספר 16, העושה את דרכו משכונת נווה שאנן לתחנה המרכזית בחיפה. מחבל פלסטינאי חגור בחגורת נפץ עלה יחד עם ריקי על האוטובוס, וזמן קצר לאחר מכן פוצץ את עצמו. חמישה-עשר בני אדם נרצחו כתוצאה מהפיצוץ, בהם גם ריקי.

בת 30 במותה. ריקי הותירה בעל, בת ובן, אם, שני אחים ושתי אחיות. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין ביבנאל.

חברת המשפחה סיפרה, במכתב לילדיה הקטנים של ריקי, על אמם: "קראו מכתב זה ותבינו איזה אדם יקר אבד לכולנו. תוכלו להתגאות באימא שלכם, ששומרת עליכם מלמעלה ומביטה בכל צעד שלכם. ואם אתם אליה מתגעגעים, הביטו למעלה בשמים ומיד תגלו את חיוכה המשגע, אותו אליכם היא שולחת".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי