תפריט נגישות

ליאנה סעקיאן ז''ל

בת מרינה ולאוניד
נולדה בו' בניסן תשמ"ה, 28/3/1985
התגוררה בבת ים
חללת פעולת איבה
בי"א בסיון תשס"א, 1/6/2001
מקום אירוע: תל אביב - דולפינריום
הובאה למנוחת עולמים בקיבוץ גבעת ברנר
שורה: 25.5
הותירה: הורים ואח
ליאנה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 72

קורות חיים

ליאנה, בת מרינה ולאוניד, נולדה במוסקבה בירת רוסיה בו' בניסן תשמ"ה (28.03.1985), אחותו התאומה של פיוטר. היא למדה בבית הספר מס' 789 במוסקבה.

בחודש נובמבר 1999 עלתה המשפחה לישראל, לתל אביב. לאחר מספר חודשים באולפן של בית הספר "עירוני ו' – רוגוזין" הצטרפו ליאנה ואחיה התאום לתיכון "עירוני א'". השניים, שהירבו לתמוך זה בזו, למדו במגמת האמנות הפלסטית.

ליאנה הייתה נערה מוכשרת במיוחד בתחום האמנות הפלסטית, בציור וברישום. היא רכשה לעצמה חברים חדשים במהרה בזכות חינה, בזכות נדיבות לבה ובזכות היותה תוססת ומלאת חיים. שפת האמנות האוניברסלית, שליאנה כה היטיבה לשלוט בה, הייתה לה לעזר רב בימי ההתאקלמות בארץ החדשה. באמצעותה יכלה להתבטא ולגשר על פערים תרבותיים עוד בטרם שלטה בשפה העברית.

בערב שישי י"א בסיוון תשס"א (01.06.2001) יצאה ליאנה לבלות בדיסקוטק "דולפי" הסמוך לדולפינריום בתל אביב. בשעה שעמדה בתור לדיסקוטק, התפוצץ מטען חבלה אשר נשא על עצמו מחבל-מתאבד פלסטינאי. בפיגוע זה נפצעו רבים ו–21 בני אדם נרצחו, בהם ליאנה. רוב הקורבנות היו צעירים שטרם מלאו להם 18 שנה.

ליאנה הייתה בת 16 במותה, הותירה הורים ואח. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ גבעת ברנר.

בית ספרה של ליאנה הפיק חוברת לזכרה. בחוברת ההספד מקוננים מכריה, מוריה וחבריה על האובדן הנורא. מן הדברים: "הילדה החמודה והחייכנית… הנדיבה וטובת הלב – כייף היה להיות בחברתה! נמשיך לזכור אותך ליאנה, ונמשיך לדאוג למשפחתך ולפיוטר אחיך!" בחוברת גם תמונות מפרי יצירתה של ליאנה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי