תפריט נגישות

מאיר ברמי ז''ל

בן ויולט ומרדכי
נולד בה' באב תשכ"ד, 14/7/1964
התגורר בחדרה
חלל פעולת איבה
בכ"ד בחשוון תשס"א, 22/11/2000
מקום אירוע: חדרה
הובא למנוחת עולמים בחדרה - חדש
גוש: 10, חלקה: 21, שורה: 30
הותיר: הורים, שלושה ילדים, אחים ואחיות
מאיר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 64

קורות חיים

מאיר, בן ויולט ומרדכי, נולד בעיר חדרה בה' באב תשכ"ד (14.07.1964). בן למשפחה יוצאת טוניס, אחיהם של אריק, קורין, שלום, יואלה, דורית ורוני. הוא למד בבית הספר "שילה" שבגבעת אולגה, ואחר כך ב"מפתן" בפרדס חנה.

בהיותו בן 15 מאיר הוצא מלימודיו בשל דיסלקציה (שבזמנו לא אובחנה כראוי), ומאז עבד למחייתו. הוא התנדב לשרת בצה"ל ושובץ בחיל הים. בשירותו קיבל מספר תעודות הוקרה על התנדבותו והוכר כחייל מצטיין.

בתום שלוש השנים המשיך מאיר לשרת כאזרח עובד צה"ל. בהמשך עבד בייצור במפעלי "חוגלה" שבחדרה, ואחר עבד כמחסנאי בפנימיית כפר הרא"ה.

מאיר נשא לאישה את רחל ולאחר שמונה שנות נישואין, בשנת 1994, נולדה בתם הראשונה, ליאור. שנתיים אחרי כן נולדו לזוג תאומים, רון ועמית. על מאיר העידו הכול שהיה אב למופת, מסור לילדיו בכל נימי נפשו.

בשנת 2000 התגרשו בני הזוג, ומאיר עבר להתגורר עם אחותו הגדולה.

מאיר נודע כאדם חסון ששום כאב לא הכניעו. בחג הסוכות למשל, כשהכול נוסעים ברכב לקטוף סכך לסוכה, מאיר נהג ללכת ברגל ולסחוב את הסכך על גבו. תמיד נהג לעזור לאנשי שכונתו, למשל כאשר היה צורך לארגן אירועים, לסחוב כסאות, שולחנות וספסלים מבית הכנסת אל החצר. במסיבות, היה הראשון להרים את בעלי השמחה על כתפיו.

מצעירותו נודע מאיר כאדם אכפתי המכבד את הזולת – בכל מקום הושיט יד לעזרת סובביו, תמיד מתוך חיוך ובהבעת רצון טוב. משפחתו סיפרה שאהב מאוד את הים והירבה לבלות את זמנו בדיג, וכך באחד מטיוליו בשפת הים פגש בחורה שביקשה לשים קץ לחייה. הוא הצליח בהפצרות למנוע ממנה לקפוץ מאחד הצוקים במקום, ומאז זו נהגה לשבחו בכל הזדמנות.

מאיר היה אדם צנוע וחרוץ, שהחיוך לא מש משפתיו מעולם. הוא אהב מוזיקה מזרחית, בעיקר את הזמרים בועז שרעבי ויואב יצחק. אהב את המטבח המזרחי ובפרט את בישוליה של אמו. על כך נהג לומר: "אימא, שתחיי עד 120 ותמיד תבשלי אוכל כזה טעים!"

באחר הצהרים של יום רביעי כ"ד בחשוון תשס"א (22.11.2000), בשעה 17:30, התפוצצה מכונית תופת שהוחנתה על ידי מחבל פלסטינאי ברחוב הראשי בחדרה. הרכב התפוצץ כשעבר לידו אוטובוס "אגד", קו מספר 7, עשרות אנשים ברחוב ובאוטובוס נפצעו ושניים נרצחו, בהם מאיר.

מאיר עשה באותה שעה את דרכו לעבודתו הלילית, מיהר מאוד וביקש לא לאחר. כמה רגעים קודם לכן הוא ישב בקו אוטובוס אחר, קו 14, והפציר בנהג נחרצות שיעצור לו (שלא בתחנה) על מנת שיוכל להחליף קו ולזרז את הגעתו. הנהג נענה להפצרותיו לבסוף, מאיר עלה על אוטובוס קו 7, התיישב מאחורי הנהג, ואז ארע הפיצוץ.

מאיר היה בן 36 במותו. הותיר שתי בנות ובן, הורים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין החדש בחדרה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי