תפריט נגישות

מורל מושיקו דרפלר ז''ל

בן בטי וצבי
נולד בכ"ו בכסלו תשי"ז, 30/11/1956
התגורר במבשרת ציון
חלל פעולת איבה
בכ"א באלול תשס"א, 9/9/2001
מקום אירוע: נהריה
הובא למנוחת עולמים בנהריה - ישן
גוש: ד', חלקה: 4, שורה: 18
הותיר: אישה, בן ובת, אח
מורל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 66

קורות חיים

מורל, בן בטי וצבי, נולד בוסלוי שברומניה בכ"ו בכסלו תשי"ז (30.11.1956), אח ליוסי. בהיותו בן ארבע עלה לישראל עם משפחתו. המשפחה השתקעה בנהריה.

מורל למד בבית הספר היסודי "ויצמן" בנהריה. בנעוריו היה חניך ומדריך ב"צופים". את לימודי התיכון השלים בתיכון "עמל". את השירות הצבאי עשה בנח"ל, ואת שירות המילואים – כחובש בחיל ההנדסה הקרבית.

בשנת 1981 סיים מורל את לימודיו במכללה לעיצוב "ויצ"ו קנדה" בחיפה, במגמת הצילום. מאז ועד שנת 1995 שימש כמורה, ואחר-כך כראש המגמה לצילום, באותה מכללה. כן היה בשנים אלה צלם הבית של "תיאטרון חיפה" ושל "הבימה". מורל היה גם ממייסדי "פירמידה" – מרכז לסדנאות אמנים בחיפה.

ב– 1995 נמנה מורל עם מקימי "אינטר-ארט ישראל" – הגלריה הווירטואלית הישראלית הראשונה שהוקמה באינטרנט. בשנת 1996 שימש כאמן אורח בסדנאות "ארט ספייס" בארצות הברית, בראלי שבצפון קרולינה. ב– 1998 פנה ללימודי מולטימדיה באוניברסיטת קליפורניה. בשנים 1999 - 2001 שימש כמורה ומנחה לצילום במכללת מוסררה בירושלים.

מורל היה אמן מוכר בארץ ובחו"ל, בעל השפעה רבה בתחום הצילום והמולטימדיה. הוא הציג הן בתערוכות יחיד והן בתערוכות קבוצתיות, בישראל ומחוצה לה, וביניהן: 1989 – "חפצים", בגלריה של ויויאן אסדר, פריז; 1991 – "דיוקן", בגלריה פורטפוליו בלונדון; 1992 – "ראשים", במוזיאון תל אביב לאמנות; 1994 – "שטח הפקר", מיצב וידאו במוזיאון ישראל; 1996 – "הבהובים של שחור ולבן", בגלריה ארט ספייס בקליפורניה; 1997 – מיצב וידאו במוזיאון וויליאם ברמן באטלנטה; 1998 – "דו"ח מצב צילום בישראל היום", תערוכה קבוצתית במוזיאון ישראל; 2000 – "מסגרת זמן", 100 שנות צילום בארץ ישראל, תערוכה קבוצתית במוזיאון ישראל; 2001 – "מול הים", תערוכה קבוצתית במוזיאון חיפה.

עבודותיו של מורל נמצאות באוסף מוזיאון ישראל, במוזיאון תל אביב, בספרייה הלאומית בפריז ועוד.

מורל היה עטור שבחים, פרסים ומענקים רבים. בשנת 1982 זכה בפרס הביאנלה של מוזיאון חיפה, במוזיאון ישראל בירושלים קיבל את פרס ז'ראר לוי, ועוד.

מורל היה בראש ובראשונה איש משפחה מסור שהעניק רבות לילדיו, ארנה וים, ולרעייתו גני. עזר רבות בשיעורי היצירה של בנו בבית הספר במבשרת ציון, יישוב מגוריהם. חיוך תמידי היה נסוך על פניו, ידו הושטה תמיד לעזרת הזולת – להעניק, ללא דרישה בתמורה. מורל אהב את הטבע והרבה לטייל ולהכיר מקומות חדשים. כן תמך בתנועת השלום, והיה פעיל למען דו-קיום יהודי-ערבי.

ביום ראשון כ"א באלול תשס"א (09.09.2001), נסע מורל עם בן דודו, יגאל גולדשטיין, ברכבת מתל אביב לנהריה. כשירדו מהרכבת בתחנת נהריה הגיע למקום מחבל-מתאבד אשר פוצץ את עצמו בסמוך להם. שלושה אנשים נרצחו בפיגוע זה, בהם מורל ובן דודו.

מורל היה בן 44 במותו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בנהריה. הותיר אח, אישה ושני ילדים, משפחה וחברים רבים שאוהבים ומתגעגעים אליו מאוד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי