תפריט נגישות

אליהו הולצמן ז''ל

בן שינדל ושלמה
נולד בט' בניסן תרס"ז, 24/3/1907
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בו' בחשוון תשנ"ה, 11/10/1994
מקום אירוע: תל אביב
הובא למנוחת עולמים בחולון
אזור: 3, גוש: 15, שורה: 21
הותיר: בת, שני בנים ונכדים
אליהו מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 55

קורות חיים

אליהו, בן שיינדל ושלמה, נולד בפולין בט' בניסן תרס"ז (24.03.1907). בילדותו למד ב"חדר". אחר כך למד בבית ספר למסחר והמשיך כשוליה של מסגר למספר שנים, וכך למד את מקצוע המסגרות. משבגר שירת אליהו כנשק בצבא הפולני.

אליהו, "אלו" בפי חבריו, היה ציוני וחבר בתנועת "השומר הצעיר". הוא למד עברית בפולין כדי שייקלט בקלות בארץ ישראל, ובשנת 1934 עלה ארצה והתיישב בתל אביב. נישא למרים לבית זופניק, ונולדו ילדיהם שאול, ארנון ואסתר.

מיד בבואו לארץ פתח אליהו בית מלאכה למסגרות ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. הוא ביצע עבודות מסגרות מורכבות ביותר, כמו קווי ייצור של בתי חרושת למזון, ולא פעם נהג להביא תכניות הביתה למחשבה ותכנון נוספים. אליהו היה בעל מקצוע מעולה שחינך דורות של מסגרים בבית המלאכה שלו. 60 שנה ברציפות הפעיל את המסגריה שלו, ובשנותיו האחרונות הפך לסמל באזור עבודתו בדרום תל אביב, וזכה לכבוד רב מכל בעלי העסקים בסביבה. גם בגילו המתקדם - 87 - עבד מדי יום ביומו.

אליהו היה אדם צנוע ובעל מאור פנים, תמיד בעל בריאות טובה, חרוץ ואיש עמל. איש משפחה ואב למופת, טוב לב, בעל חוש הומור מפותח שנערץ על-ידי מכריו ובני משפחתו. היה נדיב ותמיד נכון לסייע לנזקקים, וגם כשלא פנו אליו היה נותן בסתר - כפי שנודע לילדיו רק אחרי מותו.

רוב בני משפחתו של אליהו ניספו בשואה. לאלו שנותרו הוא סייע הרבה בעלייתם לארץ ובקליטתם כאן.

בשנת 1986, אחרי 50 שנות נישואים, אליהו התאלמן.

ביום שלישי בבוקר, ו' בחשון תשנ"ה (11.10.1994), נרצח אליהו בביתו שברחוב מצדה בתל אביב לפני צאתו לעבודה. הוא נרצח בחניקה על-ידי ערבי, שכנראה נכנס לביתו בתואנת שוא.

בן 87 היה במותו, הניח שני בנים, בת ונכדים. הובא למנוחות בבית העלמין בחולון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי