תפריט נגישות

יהושע חקמז ז''ל

בן רחל ומרדכי
נולד בתש"ט, 1948
התגורר בבת ים
חלל פעולת איבה
בכ"ז בכסלו תשנ"א, 14/12/1990
מקום אירוע: תל אביב - יפו
הובא למנוחת עולמים בחולון
אזור: 2, גוש: 24, שורה: 49
הותיר: אם, אישה, ארבעה ילדים ואחים
יהושע מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 56

קורות חיים

יהושע, בן רחל ומרדכי, נולד במרסי שבטורקיה בתחילת שנת תש"ט (סוף 1948). בגיל צעיר עלה עם משפחתו לארץ וגדל ביפו, שם רכש חברים ערבים רבים.

בנעוריו היה חניך "הנוער העובד והלומד", וכשהגיע לגיל צבא התגייס לנח"ל. הוא עבר עם קבוצתו הכשרה בקיבוץ חוליות, ואחר כך שירת שירות מלא. מאוחר יותר, בשירות מילואים, לחם במלחמת יום הכיפורים (אוקטובר 1973).

יהושע נישא לסימונה, בני הזוג גרו בבת ים ושם נולדו ארבעת ילדיהם. היה איש משפחה חם ואוהב, אב מסור לילדיו. אהב גם לעזור לאחרים ולתרום להם ככל יכולתו. הוא עבד במרפדיה ביפו (בשכנות למפעל "אלום שין" ברחוב התחיה) מספר שנים, ונחשב עובד מסור שתמיד דאג לאחרים.

ביום ששי כ"ז בכסלו, נר שלישי של חנוכה תשנ"א (14.12.1990), הגיעה הפקידה איריס אסרף למפעל "אלום שין" ברחוב התחיה ביפו בשמונה בבוקר ופתחה את הדלת. שני פועלים ערבים של המפעל שהמתינו לפתיחה נכנסו עימה, ודקרו אותה למוות. מיד אחר כך דקרו למוות גם את הפועל משה איואן. השכן יהושע חקמז נכנס למפעל לשמע הצעקות על מנת לסייע, ונדקר למוות אף הוא.

יהושע נרצח ביום הולדתו, בהיותו בן 42. הניח אישה: סימונה, ארבעה ילדים: חלי, מוטי, קובי וליאור, אם ואחים. הובא למנוחות בבית העלמין בחולון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי