תפריט נגישות

יוסף יוסי אליהו ז''ל

בן סעידה וסלמן
נולד בתש"י, 1950
התגורר בעפולה
חלל פעולת איבה
בג' באב תשמ"ה, 21/7/1985
מקום אירוע: גלבוע (עמק יזרעאל)
הובא למנוחת עולמים בעפולה
גוש: 1, חלקה: 18, שורה: 13
הותיר: הורים, אישה, חמישה ילדים, אחים ואחיות
יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 49

קורות חיים

יוסף (יוסי), בן סעידה וסלמן, נולד בעיראק בשנת תש"י (1950). עלה לישראל עם משפחתו בשנת 1952 ומאז התגורר בעפולה עלית. יוסי גדל במשפחה ברוכת ילדים והיה אחיהם של אלי, חזי, ניסים, מנשה, רמי, כרמלה, ברכה ורחל. התחנך בעפולה בבית הספר היסודי "אלומות" ובתיכון אורט-עפולה. את הכשרתו המקצועית השלים בבית הספר המקצועי-תיכוני שבחיפה (בסמ"ת), בתור מדריך מקצועי מוסמך למסגרות.

במשך כשבע שנים היה יוסי מורה למסגרות בבית ספר בבית-שאן. בעשור של שנות השבעים עבד עם נוער שוליים במועדונים טכניים בעפולה, מתוך מסירות ודאגה לבל יתדרדרו לפשע. קרבתו לנוער הניבה פרוייקטים מיוחדים ומבורכים; יוסי, שעבד במשך שנים בתור מורה מוסמך ברשת החינוך של מפת"ן, ולימים היה אף סגן מנהל מפת"ן עפולה, דאג להתקין, עם חניכיו, מנעולים בבתי כל קשישי עפולה; פרוייקט זה נודע כ"סיירת קשישים".

בשנת 1983 קיבל את פרס העובד המצטיין של עיריית עפולה, ובשנת 1984 נבחר לעובד המצטיין של רשת מפת"ן.

ביום ראשון ג' באב תשמ"ה (21.07.1985) טייל יוסי עם לאה, גם היא עובדת מפת"ן, בהרי הגלבוע. בשלב מסוים במהלך טיולם התנפלו על השניים שלושה מחבלים ורצחו אותם. הרכב בו נסעו השניים נמצא בכניסה לעיר ג'נין. החיפושים אחריהם נמשכו כמעט שבוע, עד אשר נמצאו גופותיהם במערה שבגלבוע. הוברר כי נרצחו ביום צאתם לטיול, יום ראשון ג' באב תשמ"ה.

יוסי היה בן 35 במותו. הותיר אחריו הורים, אחים, אישה - דליה, וחמישה ילדים - יניב, מורג, שגית, נועה וגל. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בעפולה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי