תפריט נגישות

שמעון חיים ז''ל

בן מזל ומשה
נולד בב' בכסלו תשט"ו, 27/11/1954
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"ד בסיון תשל"ח, 29/6/1978
מקום אירוע: ירושלים - שוק מחנה יהודה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: קדושים, חלקה: ב, שורה: 17
הותיר: הורים, אישה ובן, אחים ואחיות
שמעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 45

קורות חיים

שמעון, בן מזל ומשה, נולד בישראל בב' בכסלו תשט"ו (27.11.1954). גדל בירושלים, בן למשפחה ענפה, אחיהם של רינה, כדורי, רחל, לאה, איתן, דליה, אורי, אליהו, צביקה ובן-עמי.

משבגר, שמעון נישא למלכה (מגי), והיה אב ליניב. הוא עבד בדוכן הירקות של אביו, משה, בשוק מחנה יהודה שבירושלים.

בבוקר יום חמישי כ"ד בסיוון תשל"ח (29.06.1978) התפוצץ מטען חבלה שהוטמן מתחת לדוכן הירקות של משפחת חיים, ברחוב אגריפס בירושלים. שמעון ואחד הקונים, צבי גולדברג, נהרגו במקום.

סיפר האב: "בערב שלפני האסון הזמין שמעון את כל המשפחה לחגוג עמו ועם אשתו את יום השנה הראשון לנישואים שלהם. כולנו היינו ביחד עד שתים-עשרה בלילה. למחרת בבוקר, הגעתי לחנות בסביבות תשע, אחרי שחזרתי מהכותל מבר מצווה של חבר. ראיתי שהחנות סגורה, אז צלצלתי לשמעון שיבוא לסדר את החנות. תוך רבע שעה הוא הגיע ומאוחר יותר הגיע גם אחיו, כדורי, מתל אביב להביא סחורה.

פרקנו ביחד את הסחורה כשבסביבות 10:20 נהיה פיצוץ גדול והכול נהיה שחור. אחרי כמה רגעים, כשהתבהר קצת במקום, ניגשתי ישר לכיוון ילדיי; חשכו עיניי: שמעון היה מוטל על הארץ, פצוע, איבד את רגלו. צביקה היה מחוץ לחנות, הוא בדיוק הוריד סחורה כשזה קרה. ביקשתי ממנו שיביא לי מים. שפכתי מים על פניו של שמעון, והוא נשם את נשימתו האחרונה".

שמעון היה בן 23 במותו. הובא למנוחות בהר הזיתים בירושלים. הותיר אחריו הורים, אחים ואחיות, אישה ובן - תינוק בן שלושה חודשים.

הבן יניב בגר, נישא למירב ולבנם הבכור קרא על שם אביו - יובֵל שמעון. מספר יניב: "בפרשת השבוע שבו נולד מוזכר יובל במובן 50, ומאחר וזו הייתה אמורה להיות שנתו ה-50 של אבי שמעון זה סגר מעגל מסוים. יובל שמעון בני נולד בתקופת העומר, כך שגם השם שמעון מקבל משמעות כפולה מאחר שבסיום ספירת העומר נהוג לעשות הילולה לרבי שמעון הצדיק". שנתיים אחרי הנכד נולדה נכדה שנייה לשמעון - עדי.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי