תפריט נגישות

רויטל טלי אהרונוביץ ז''ל

בת טובה וחיים
נולדה בט' באדר תשכ"ד, 22/2/1964
התגוררה בחיפה
חללת פעולת איבה
בב' באדר ב' תשל"ח, 11/3/1978
מקום אירוע: גלילות
הובאה למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: א, חלקה: קד, שורה: 3
הותירה: הורים ואחות
רויטל מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 42

קורות חיים

רויטל (טלי), בת חיים וטובה, נולדה בט' באדר תשכ"ד (22.02.1964) בחיפה. אחות למיכל.

למדה בבית ספר היסודי "יבנאלי" והמשיכה לתיכון "רעות" בקרית אליעזר, חיפה. היא הייתה נערה גבוהה ויפה, צנועה שאינה מתבלטת, אך תלמידה שקדנית שאהבה לקרוא. צחקנית ופטפטנית.

ביום שבת, ב' באדר ב' תשל"ח, (11.03.1978), אחר הצהריים, קבוצה של 11 מחבלים נחתה בחופי הארץ על גבי שתי סירות גומי. המחבלים נחתו בשמורת הטבע מעגן מיכאל. היה זה לאחר ששהו יומיים בים ואיבדו את דרכם. שני מחבלים נוספים טבעו עוד קודם שהגיעו לחוף. בחוף פגשו המחבלים צלמת טבע. לאחר שתיחקרו אותה לגבי מיקומם, רצחו אותה וניסו לקחת את מכוניתה. משלא הצליחו צעדו לעבר כביש החוף, הכביש הראשי בין חיפה לתל אביב. סמוך לשעה 16.30 החלו לפעול.

הם עצרו מונית שחלפה בכביש. שני מחבלים נכנסו למונית וביחד עם הנוסעים שבה החלו להתקדם דרומה לתל אביב. יתר המחבלים עצרו אוטובוס של מטיילים שהיה בדרכו לחיפה. באוטובוס היו חברי "חוג המשוטטים" של אגד: עובדי אגד ובני משפחותיהם, שהיו בדרכם חזרה הביתה מיום טיול במערת הנטיפים. המחבלים עצרו את האוטובוס ביריות, נכנסו פנימה ודרשו מהנהג לנסוע לתל אביב. הם כפתו את ידי הגברים. במהלך הנסיעה ירו המחבלים מחלונות האוטובוס לעבר מכוניות חולפות. מהירי נהרגו ארבעה אנשים.

ליד מחלף אולגה חברו המחבלים למונית בה היו שני המחבלים האחרים. הם העלו את כל נוסעי המונית לאוטובוס והמשיכו לדהור דרומה, תוך שהם ממשיכים לירות מחלונות האוטובוס לעבר כלי רכב אחרים.

במהלך הנסיעה הבחינו המחבלים באוטובוס אגד נוסף שניסה להימלט מהם. היה זה אוטובוס בקו 901 מתל אביב לחיפה. בין הנוסעים באוטובוס הייתה טלי, שחזרה עם אימה ממסיבת בר-מצווה בתל אביב. כששמע נהג האוטובוס שישנם מחבלים, הוא סובב את האוטובוס והחל לנסוע במהירות דרומה. המחבלים רדפו אחרי האוטובוס עד שהצליחו לעצור אותו. גם את נוסעי האוטובוס הזה העלו המחבלים לאוטובוס בו היו, והמשיכו לדהור לעבר תל אביב.

כל הניסיונות של המשטרה לעצור את האוטובוס לא צלחו עד שלבסוף, צפונית לצומת הקאנטרי-קלאב (צומת גלילות) ירו השוטרים בגלגלי האוטובוס והוא נעצר. בין המחבלים לבין כוחות משטרה שהיו במקום התפתח קרב יריות ארוך. חלק מהמחבלים פרצו החוצה מהאוטובוס, השאר החלו לירות לעבר הנוסעים שניסו בכל כוחם להימלט.

בשלב מסוים פוצצו המחבלים את האוטובוס על כל הנוסעים שנותרו בו והוא הפך למלכודת אש גדולה. 35 ילדים ומבוגרים, בהם טלי, ניספו במהלך אותו היום.

טלי הייתה בת 14 במותה. הותירה אחריה הורים ואחות. הובאה למנוחות בבית העלמין כפר-סמיר בחיפה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי