תפריט נגישות

יהודה קינן קיינס ז''ל

בן חנה וחיים ולטר
נולד בי' בניסן תש"ה, 24/3/1945
התגורר בעלומים
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בט' בחשוון תש"ל, 21/10/1969
מקום אירוע: עלומים
תאריך אירוע: ד' בחשוון תש"ל, 16/10/1969
הובא למנוחת עולמים בעלומים
שורה: 1
הותיר: אישה ושני בנים, הורים, אח ואחות
יהודה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 40

קורות חיים

יהודה, בן חיים-ולטר וחנה, נולד בי' בניסן תש"ה, (24.03.1945) בירושלים. הוא היה בוגר בי"ס "מעלה" בירושלים, תיכון מקווה ישראל (סקטור דתי) והישיבה החקלאית בכפר הרא"ה. בנעוריו היה חבר ומדריך בתנועת בני-עקיבא, וחניך בגדנ"ע.

בצה"ל שרת בנח"ל ויצא עם גרעין "עלומים" להגשמה במעלה גלבוע, שם היה רועה צאן. בהמשך היה בין מקימי קיבוץ עלומים בנגב, במסגרת הקיבוץ הדתי של בני-עקיבא.

יהודה היה בין ראשוני חברי הקיבוץ שהקימו משפחה. הוא נישא לשרה והיה אב לשני בנים: בנימין ויאיר. בקיבוץ היה פעיל בועדות השונות, היה מעורב בחברה ומילא תפקידים רבים: סדרן אורחים, אקונום ומקשר גרעיני נח"ל. אך יותר מכל - אהב את העבודה בפלחה.

ביום חמישי, ד' בחשון תש"ל, (16.10.1969) יהודה יצא עם חבר בשעה 06:00 לחרוש שדה ליד הקיבוץ, שנמצא במרחק של שני קילומטר מהעיר עזה. הוא נסע בראש בג'יפ, ואחריו נהג החבר בטרקטור. בלילה הטמינו מסתננים ערבים חמישה מוקשים בסיבוב של דרך העפר המובילה לשדה. יהודה עלה על המוקש ונפצע אנושות. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כאשר שלושה צותים שונים עובדים כדי להצילו. יהודה נאבק במשך חמישה ימים על חייו, אך ביום שלישי, ט' בחשון תש"ל, (21.10.1969) השיב את נשמתו לבוראו.

יהודה היה בן 24 וחצי שנים במותו. הותיר אחריו אישה ושני בנים, הורים, אח ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ עלומים.

חברי הקיבוץ נטעו חורשה במקום בו נפגע, שמו שם את הג'יפ הפגוע וקראו למקום: גבעת יהודה.

זכרו הונצח בעלון מקווה ישראל, במועצה איזורית עזתה, בבטאון הקיבוץ הדתי "עמודים" ובבטאון תנועת בני-עקיבא "זרעים".

בעלון קיבוצו, "עלומים", צוטט ההספד שנישא על קברו הפתוח: "היית חלוץ מושלם בינינו, בין הראשונים לתורה היית, ראשון להכניס בן בבריתו של אברהם אבינו היית. שמחת על כך, אפילו "שוויצר" היית, אך היה לך על מה להתגאות והיה לך על מה לשמוח".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי