תפריט נגישות

אסתר יעקובסון ז''ל

בת ברוך
נולדה בתרנ"ב, 1892
התגוררה באשדות יעקב (אחוד)
נפטרה לאחר פגיעה בפעולת איבה
בכ"ז באייר תשכ"ט, 15/5/1969
מקום אירוע: אשדות יעקב אחוד
תאריך אירוע: י"ב באייר תשכ"ט, 30/04/1969
הובאה למנוחת עולמים באשדות יעקב איחוד
אזור: בית העלמין המקומי
הותירה: חמישה ילדים
אסתר מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 39

קורות חיים

אסתר בת ברוך נולדה בשנת תרנ"ב (1892) בברסלאו, גרמניה.

משבגרה אסתר נישאה לברוך-ברנהרד והייתה אם לחמישה ילדים: חיים (הייני), צבי (הוגו), אדולף, אלה ורות. היא עבדה בגרמניה בחנות נעליים. אחרי מלחמת העולם השנייה בני הזוג עלו לארץ.

בשנת 1949 השניים הצטרפו לקיבוץ אשדות יעקב, ובהמשך אשדות יעקב איחוד, שם חי בנם הבכור חיים. בקיבוץ ברוך עבד בסנדלריה, ואסתר עבדה במחסן הבגדים. לאחר מות בעלה אסתר נשארה בגפה. היא הייתה שומרת מצוות, ולכן בישלה את מזונה בעצמה. נודעה כאישה בריאה, עצמאית וחיונית.

מדי יום רביעי היא הצטרפה לחברי הקיבוץ שצפו בסרט השבועי בבית הקולנוע המקומי. ביום רביעי הגורלי, י"ב באייר תשכ"ט (30.04.1969), אסתר סרבה ללכת לסרט. בנה חיים ניסה לשכנע אותה להצטרף אליו, אך אסתר עמדה על שלה. בשעה שכל חברי הקיבוץ צפו בסרט, אסתר לא הצליחה להירדם. היא פתחה את דלת ביתה ולפתע נחתה על העץ הסמוך פצצת מרגמה, הייתה זו תחילת הפגזה ירדנית על עמק הירדן.

אסתר נפצעה באופן אנוש, וצנחה בגינה חסרת הכרה. כעבור זמן מה נמצאה על ידי חבר המשק, שעבר רכוב על אופניו. החבר הזעיק עזרה, ותחת אש החברים פינו אותה למקלט וניסו לעצור את הדימום בראשה. אסתר הובהלה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אושפזה עם רסיסים בראשה ושברים פתוחים ביד וברגל, כשהיא חסרת הכרה. היא נפטרה אחרי שבועיים, ביום כ"ז באייר תשכ"ט (15.05.1969).

אסתר הייתה בת 77 במותה. היא הותירה אחריה חמישה ילדים. הובאה למנוחות בבית העלמין בקיבוץ אשדות יעקב איחוד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי