תפריט נגישות

אהרון אהרונוף ז''ל

בן משה
נולד בתרמ"ח, 1888
התגורר בירושלים
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בג' בסיון תש"ח, 10/6/1948
מקום אירוע: ירושלים
תאריך אירוע: כ"ח באייר תש"ח, 06/06/1948
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
גוש: יג, חלקה: ג (צמוד לדרך מס' 5)
הותיר: אישה, בן ושלוש בנות
אהרון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 14

קורות חיים

אהרון, בן משה, נולד בבלח שבאפגניסטן בשנת תרמ"ח (1888). משבגר עסק במסחר של פרוות ושטיחים.

אהרון חש זיקה לארץ ישראל ובפרט לירושלים כל חייו, ובשנת 1935 החליט לעזוב הכולולעלות לארץ עם בנו ובתו (אשתו נפטרה בלידת בנו אברהם). המשפחה עלתה לארץ בצורה בלתי-לגאלית דרך פרס, עיראק וסוריה, במסע על גב חמורים שנמשך למעלה משנה ובדרך כלל בלילות, עם מורי דרך ערבים.

כשהגיעו לעכו שאלו עובר אורח ערבי מהי הדרך לירושלים, והלה הוליכם למשטרת עכו. כל קבוצת העולים נעצרה ואחר-כך הועברה למאסר בבית הספר לשוטרים בירושלים, שם היו אסורים אהרון ובנו כחדשיים.

מששוחררו גרו בעיר העתיקה של ירושלים, לאחר מכן נישא אהרון למרים והמשפחה עברה לגור בשכונת בית-ישראל החדשה. לאהרון נולדו עוד שתי בנות.

לפרנסת המשפחה עבד עם בנו במכירת תה בחנות בסימטת קולנוע "ציון". כל ימיו בירושלים, עד הכרזת המדינה ומלחמת העצמאות, הקפיד אהרון ללכת בכל שבת להתפלל מוסף בכותל המערבי.

בבוקר 19.05.1948, חמישה ימים אחרי הקמת המדינה, החל הקרב המכריע על העיר. השלב הראשון במערכה נמשך 24 יממות רצופות, עד להכרזת ההפוגה הראשונה ביום 11.06.1948. בהפגזות ובירי צלפים בימים אלו נהרגו ברחבי ירושלים כ- 400 יהודים, למעלה ממחציתם אזרחים.

ביום התשעה עשר למערכה, יום ראשון 06.06.1948, נפגע אהרון מפגז ליד ביתו ונפצע קשה. היה זה אחרי שבעת ההפגזה שמע קריאת "הצילו" ויצא מהמסתור שלו לעזור לאדם שנפצע. פגז שני התפוצץ באותו מקום וכל הסובבים את הפצוע, בהם אהרון, נפצעו. הוא הועבר לבית חולים ובמשך ארבעה ימים נאבק על חייו, אך נפטר ביום ג' בסיון תש"ח (10.06.1948).

בן 60 היה במותו. הניח אישה, בן ושלוש בנות. הובא לקבורה זמנית בבית העלמין בשיח באדר ולאחר כמה שנים הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי