תפריט נגישות

חביב חלבי חצבני ז''ל

בן ויקטוריה ויעקב
נולד בתרע"ו, 1916
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בכ' בניסן תש"ח, 29/4/1948
מקום אירוע: תל אביב
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - נחלת יצחק
אזור: 65, גוש: 2, שורה: 6
הותיר: הורים, אישה וחמישה ילדים, ארבע אחיות
חביב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 20

קורות חיים

חביב, בן ויקטוריה ויעקב, נולד בשנת תרע"ו (1916) בדמשק, סוריה. הוא גדל בבית עם ארבע אחיות. חביב סיים את לימודיו בבית ספר "אליאנס" בדמשק, בהמשך למד את יסודות עבודת הדפוס.

משחר נעוריו היה חביב ציוני, נמנה על תנועת נוער "החלוץ" בדמשק וחלם לעלות לארץ ישראל. בשנת 1934, בהיותו בן 18, קיבל סרטיפיקט, עלה בגפו ארצה והתגורר בשכונת נווה שאנן בתל אביב. כעבור זמן לא רב עלו ארצה הוריו ואחיותיו.

על אף המצב הכלכלי הקשה ששרר אז בארץ, הצליח חביב למצוא עבודה כסדר דפוס בבית דפוס "שושני" ששכן בדרך יפו-תל אביב. בשנת 1936 נישא לאהובה ונולדו להם חמישה ילדים: יעקב, חיים, יגאל, ויקטוריה ושולה.

בשעות הפנאי אהב חביב לקרוא ספרים, שהיו אהבת חייו. בביתו התנוססה ספריית ספרים בנושאים רחבים. כן אהב בעיתות פנאי לשחק שחמט.

חביב היה שומר מסורת והקפיד על קיום מצוות, אך זה לא הפריע לו לצפות במשחקי כדורגל שנערכו מדי שבת באיצטדיון המכביה בצפון תל אביב.

בשנת 1944 קנה חלקת אדמה ובנה בית קטן בשכונת התקווה שבדרום תל אביב. ב-1946 עבר לגור שם עם אשתו אהובה וילדיו.

באותם ימים היתה שכונת התקווה שכונת ספר שגבלה בכפר הערבי סלמה (היום - כפר שלם), שהיה עוין. בשנת 1948, כאשר גברו מעשי האלימות והיו התנפלויות רבות של אספסוף עוין מן הכפר סלמה שרצחו ושרפו בתים בקרבת בית המשפחה, החליט חביב לעבור לפרק זמן מסויים עם משפחתו לבית אחותו עדה, שגרה בשכונת מכבי החדשה בתל אביב.

ב-19.04.1948, תשעה ימים לפני מותו, התייצב חביב למיפקד לשירות העם של הוועד הלאומי והתכונן להתגייס להגנת העם.

ביום רביעי 28.04.1948, בעמדו בתחנת אוטובוס בשכונת מכבי החדשה בדרכו למקום עבודתו, נפגע חביב מפגז שנורה מאזור יפו. הוא הובהל לבית החולים "הדסה" בתל אביב אך למחרת, ביום כ' בניסן, חול המועד פסח תש"ח (29.04.1948), מת מפצעיו.

חביב היה בן 32 במותו, הותיר אחריו הורים, ארבע אחיות, אלמנה וחמישה ילדים קטנים. הבכור בילדיו היה בן 8 שנים והקטנה בת 8 חודשים.

חביב הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בנחלת יצחק, תל אביב.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי