תפריט נגישות

עטרה רוזנברג ז''ל

בת רבקה ואליהו
נולדה בח' באב תר"צ, 2/8/1930
התגוררה בחיפה
חללת פעולת איבה
בי' באדר ב' תש"ח, 21/3/1948
מקום אירוע: חיפה
הובאה למנוחת עולמים בחיפה - חוף הכרמל
חלקה: ק, שורה: 38
הותירה: הורים
עטרה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 28

קורות חיים

עטרה, בת רבקה ואליהו רוזנברג, נולדה בחיפה בט' באב תר"ץ, (02.08.1930). התגוררה בחיפה ועבדה כפקידה בחנות שברחוב הנמל בעיר.

ביום ראשון, 21.03.1948, התקרב טנדר צבאי בריטי מכוסה בברזנט לבניין 'סולל בונה' ברחוב הנמל בחיפה. שניים מתוך הנוטרים שהיו מופקדים על השמירה במקום, שהיו גם חברי ארגון ה'הגנה', קראו לנהג לעצור, אך המכונית המשיכה בדרכה עד שנעצרה ליד אחד הבתים. מהמכונית קפץ ערבי ונמלט מהמקום. הנוטרים זיהו במכונית פתיל בוער וצעקו לאנשים שעבדו בסביבה להימלט.

בבניין 'סולל בונה' ניתן אות אזעקה וכמאה עובדים הצליחו להימלט מהמקום למקום מקלט. למרות הסכנה המשיכו הנוטרים להזהיר את האנשים ולהרחיקם. כעבור 7 דקות התפוצצה המכונית. בהתפוצצות זו נהרגו שישה יהודים וכשלושים נפצעו. בין ההרוגים היו שלושה נוטרים שהוכרו כחללי מערכות ישראל, ובהם השניים שהמשיכו להרחיק את הקהל ולא נטשו את תפקידם עד רגע הפיצוץ, ובכך ניצלו רבים מפגיעה.

עטרה, שכפי הנראה לא שמעה את האזעקות קודם לפיצוץ, נהרגה במקום, בי' באדר ב' תש"ח (21.03.1948).

בת 17 במותה. הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בחיפה.

ביום השנה כתבו קרובי המשפחה: "לפרידה מהפרח הנחמד. אם תפתחו מסגרת הזהב תראו שהפרח הוא חי, בשבילנו הינך דמות חיה, אשר לאורה נלך ולא נדע פחד. דמותך היתה דוגמה לכולנו ותוסיף לשמש דוגמה. נפרדנו מגופך, אבל מרוחך, מנשמתך ומדמותך שנחרטה בנפשנו לא ניפרד. דמותך לא תמוש לעד - נעלה את זכרך בראש כל שמחותינו".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי