תפריט נגישות

נתן ניגוריק ז''ל

נולד בתרס"א, 1901
התגורר ביפו
חלל פעולת איבה
בכ"ג בניסן תרפ"א, 1/5/1921
מקום אירוע: יפו
הובא למנוחת עולמים בתל אביב, בית הקברות הישן (טרומפלדור)
אזור: ב, גוש: 1, שורה: כ"א
נתן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 4

קורות חיים

נולד בשנת 1901 בריפין, פלך פלוצק בפולניה (שהשתייכה אז לרוסיה הצארית).

היה שוליית חייטים; אולם כאשר הגיעה לעירו בשורת הציונות, עזב את החייטות והצטרף לקבוצה של תנועת "החלוץ", שהכשירה את עצמה לעלייה לארץ-ישראל בחווה חקלאית של יהודי בשם חיים שולדר, שהעמיד לרשות חברי ההכשרה את כל מתקניה. למרות השינוי החריף באופי עבודתו עמד נתן במבחן, גילה יכולת הסתגלות בלתי-נשכחת ושאיפת יצירה. הוא היה עלם ישר-דרך ומצניע לכת, טוב-מזג, בת-צחוק ריחפה תמיד על שפתיו, והיה חביב על כל יודעיו. כיוון שהיה דייקן וקפדן, נבחר על-ידי חבריו למלא תפקיד של מנהל המשק.

כאשר הגיעה לעיר ריפין הידיעה על נפילת טרומפלדור וחבריו בתל-חי ביום י"א באדר תר"ף, החליטו חברי ההכשרה לעלות מיד לארץ-ישראל. כל אחד מהחברים בחר לו דרך אחרת לעלות. דרך וינה הגיע נתן בשנת 1921 ליפו, ושם, בבית-העולים, נקלטה החבורה מחדש. הם נטו אוהלים על שפת-ימה של יפו וחיכו לסידור בעבודה. לנתן היה חלום, ואותו סיפר לחברו הקרוב שמואל כהן: יצירת משק שיתופי. וכך אמר: "נתחיל יחד בקטנות, ולגדולות נגיע..." נתן נתקבל לעבודה אצל חייט יהודי בשכונת נווה-שלום שבגבול יפו-תל אביב.

ב"יום הדמים" ביפו, כ"ג בניסן תרפ"א (1.5.1921), עוד בטרם מלא חודש ימים לעלייתו, נרצח נתן באכזריות בידי פורעים ערבים. הוא הובא למנוחת-עולמים בקבר-אחים בבית-הקברות הישן בתל-אביב יחד עם עוד 43 היהודים, שנרצחו באותו יום.

בשבועון קונטרס מובא סיפור חייו ונפילתו. זכרו מועלה גם בספר ריפין.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי