תפריט נגישות

זאב וילהלם גולדשמידט ז''ל

בן רוזה ויוסף(ג'יימס)
נולד בט"ו בחשוון תרס"ד, 5/11/1903
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"ג בתמוז תש"ו, 22/7/1946
מקום אירוע: ירושלים - מלון המלך דוד
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא קהילת ירושלים, גוש: טו, חלקה: ד, שורה: 4
הותיר: אישה בהריון, בת ואחות
זאב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 10

קורות חיים

בן רוזה ויוסף (ג'יימס). נולד ביום ט"ו בחשוון תרס"ד (5.11,1903) בברלין, בירת גרמניה, למשפחה דתית ובעלת עמדה בציבוריות היהודית. אביו, שהיה תעשיין ובעל בית-חרושת לסיגריות, היה אחד מיושבי הראש של הקהילה היהודית בברלין. זאב למד בבתי-ספר יסודיים ותיכוניים בברלין.

מגיל צעיר הראה נטייה והתעניינות רבה במקצועות הומניסטיים, והיה תלמיד מצטיין במקצועות אלה. הוא המשיך ולמד באוניברסיטת ברלין וסיים את הפקולטה למשפטים באוניברסיטת פרייבורג.

עם עלות הנאצים לשלטון בגרמניה, בשנת 1933, עלה זאב לארץ-ישראל. תחילה עבד בבית-החרושת "נחושתן" בתל-אביב, ולאחר שנשא אישה, עבר הזוג להתגורר בירושלים. זאב עמד בהצלחה בבחינות המקצועיות למשפטנים של ממשלת בריטניה, והחל לעבוד כיועץ משפטי לממשלת המנדט. תפקידו האחרון היה סגן מנסח החוקים במחלקת התובע הכללי.

זאב נהרג ביום כ"ג בתמוז תש"ו (22.7.1946), בשעה שאצ"ל תקף את משרדי המזכירות הראשית והמפקדה הצבאית של השלטון הבריטי בארץ, ששכנו באגפו הדרומי של מלון "המלך דוד" בירושלים, שהיה למבצר בריטי מהשמורים ביותר נארץ.

חוליה של אצ"ל החדירה שבעה כדי חלב מלאים חומר-נפץ לקפה "ריג'נט", ששכן מתחת לאגף המשרדים. למרות האזהרות הטלפוניות, שמסר האצ"ל 30 דקות לפני מועד ההתפוצצות למרכזיית המלון, למערכת העיתון פלסטיין פוסט ולקונסוליה הצרפתית הסמוכה למלון על הטמנת הפצצות ודרישה לפנות את הבניין, האגף לא פונה, ואנשי הביטחון הבריטים אף מנעו יציאה מהמשרדים. בהתפוצצות, שגרמה להריסת אגף המשרדים, נהרגו 91 אנשים, בהם זאב, ורבים נפצעו. בהרוגים ובפצועים היו רבים מראשי השלטון הבריטי בארץ.

זאב הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות שעל הר הזיתים בירושלים. השאיר אישה בהיריון, בת ואחות. בתו תמר נולדה לאחר מותו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי